00:30|دوشنبه, اردیبهشت 31 ,1403
تاریخ انتشار: 11 دی 1396 - 23:15
کد خبر: 8056

شبکه‌های اجتماعی نقش کلیدی در اطلاع رسانی ایفا می‌کنند

شبکه‌های مجازی با ظرفیت بالایی که دارند به هیچ وجه قابل اطمینان نیستند و خطر شبکه های ایرانی کمتر از شبکه‌های خارجی است.  
شبکه‌های داخلی از شبکه‌های خارجی امن‌تر هستند

حجت الاسلام والمسلمین محمدباقر کریمی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی در گفت و گو با سرویس فرهنگی باریش نیوز در رابطه با گسترش نفوذ اینترنت در کشورگفت: اینترنت ارزان قیمت موجب افزایش استفاده از شبکه های اجتماعی گشته و جامعه ایرانی نیز از این قابلیت مستثنی نبوده وتمامی خانواده ها نیز با این شبکه‌ها می‌توانند خرید و فروش، مطالعات و حتی با یکدیگر به سهولت و با کمترین هزینه ارتباط تصویری و صوتی برقرار کنند.

وی درمورد تاثیر شبکه‌های مجازی متذکر شد: علاوه بر این امکانات شبکه های اجتماعی تاثیر بسزایی در تحولات اجتماعی و سیاسی کشور و منطقه دارد و مخاطب آن بیش از رسانه های مکتوب می‌باشد که در عرصه انتخابات کشور و استانی نیز تاثیر بالقوه‌ای آن بر همگان آشکار شد و کسانی که در این زمینه سرمایه گذاری کردند پیشروی عرصه انتخابات و رقابت بودند.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه تصریح کرد: البته شبکه‌های اجتماعی بدون ایراد و معایب نبوده و دارای محاسن و معایب  ویژه خود می‌باشند که اگر مردم فرهنگ  استفاده صحیح  از این شبکه های مجازی را داشته باشند می‌ توانند بدون دغدغه و نگرانی از آن بصورت یک ظرفیت استفاده کنند بعنوان مثال در حوزه هنر می‌توان فیلم ها یا موضوعات خاصی را در شبکه های اجتماعی نشر و تبلیغ کرد و با استفاده از کمترین هزینه و زمان  بهترین نتیجه را گرفت.

وی درباره مدیریت کانالهای تلگرامی توضیح داد: کانال‌ها و شبکه های مجازی نیز باید بصورت دقیق مدیریت شود تا از ضربه زدن به افکار عمومی و حکومتی جلوگیری شود  گاها برخی از این کانال‌ها بنیان خانواده را نشانه گرفته اند که باید این تهدیدات را به فرصت تبدیل کرده در تمامی اقشار جامعه موازین اسلامی را به پیش ببریم و در ترویج صنعت و عرصه‌های پزشکی و اجتماعی جامعه را آگاه سازیم.

کریمی در مورد نقش کلیدی فضای مجازی اذعان داشت: علاوه بر استفاده مردم از این شبکه ها بیشتر مدیران نیز برای آگاهی از تحولات منطقه و کشور در این شبکه ها فعالیت می‌کنند و باید از این نقش کلیدی رسانه ها در اطلاع رسانی به بهترین نحو استفاده کرد.

وی در پایان با اشاره به  کانالهای ایرانی و دسترسی آن به محتویات شخصی افراد نیز خاطرنشان کرد: شبکه‌های مجازی با ظرفیت بالایی که دارند به هیچ وجه قابل اطمینان نیستند و خطر شبکه های ایرانی کمتر از شبکه‌های خارجی است چون سرورهای شبکه های خارجی اکثرا در کشورهایی مانند اسراییل و آمریکا و انگلیس می‌باشد و این مسئله بیش از پیش این خطر را متوجه ما می‌ سازد، ما نیز با توسعه شبکه ملی و شبکه های داخلی می توانیم این خلع را پر کرده و با آسودگی از آنها استفاده کنیم.
 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید