14:00|یکشنبه, اردیبهشت 30 ,1403
تاریخ انتشار: 10 دی 1396 - 20:38
کد خبر: 8047

حوزه‌های اقتصادی در اولویت قانون خدمات جامعه ایثارگران است

قریب به 70 الی 80 درصد آیین نامه‌های اجرایی قانون از ناحیه بنیاد مرکز و حوزه‌های مرتبط به بیش از 76 ماده موجود مصوب و ابلاغ شده است.
حوزه‌های اقتصادی در اولویت قانون خدمات جامعه ایثارگران است

مهدی فعال مسکین مدیر کل بنیادشهید و امور ایثارگران در گفت و گو با سرویس فرهنگی باریش نیوز در رابطه با قانون خدمات جامع ایثارگران گفت: قانون خدمات رسانی به ایثارگران مصوبه با قانون پنجم توسعه بوده که برنامه ششم نیز به عنوان یک قانون دائمی توسط مجلس پیش‌بینی شده و گاها شاهد ارتقاء شرایط برخی از قوانین بوده‌ایم به گونه‌ای که با برنامه‌های پیش‌بینی شده خدمات موجود برای ایثارگران را توسعه و بیش از پیش برای آن‌ها داده است.

وی درباره مهم‌ترین نکته قانون مذکور ابراز کرد: برنامه‌های اجرایی یکی از مهم‌ترین نکته قانون به شمار می‌رود که قریب به 70 الی 80 درصد آیین نامه‌های اجرایی قانون از ناحیه بنیاد مرکز و حوزه‌های مرتبط به بیش از 76 ماده موجود مصوب و ابلاغ شده است و برخی نیاز به آیین نامه اجرایی و پیش بینی مالی داشتند که نزدیک به 80 درصد این عوامل به دستگاه‌های مختلف ابلاغ شده است.

مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران در خصوص سایر برنامه‌های موجود ادامه داد: رسیدگی‌ فرهنگی و حوزه‌های اقتصادی در اولویت پیش‌بینی‌ها قرارگرفته از جمله حوزه اشتغال، کاریابی و کارآفرینی و سهمیه‌های موجود در این حوزه و نهایتا بخش شرکتی، نیروهای حجمی و قردادی بنا شده تا سهمیه 25 درصد ایثارگران نیز در آن‌جا رعایت شود، بنیاد استان نیز پیگیر مناسب محقق شدن قوانین در حوزه‌ها و دستگاه‌های مختلف می‌باشد.

فعال مسکین درباره مشکلات موجود افزود: بنیاد شهید مطابق با قوانین پیش بینی شده پیگیر است که حتی نیروهای حجمی شرکت را با دستگاه‌های مختلف و دارای بیشترین نیروها در تحقق مفاد قانونی ابلاغیه اقدامات اساسی انجام دهد تا این قوانین در حوزه ایثارگران به نحو احسنت انجام گردد و تا به امروز مشکل خاصی در این امر وجود نداشته است.

وی در پایان اظهار داشت: درحال حاضر بنیادشهید حوزه ایثارگران خانواده شهدا اعم از فرزند شهید، والدین، همسر، برادر و خواهران شهدا، جانبازان و آزادگان سرافراز شامل این اوامر می‌شوند ولی مقوله رزمندگان جدا می‌باشد که خود میدان‌های مربوطه به این وضعیت برای اعمال مفاد قانونی ورود می‌کند.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید