13:28|جمعه, فروردین 10 ,1403
تاریخ انتشار: 01 دی 1398 - 12:09
کد خبر: 80
یادداشت:

کلاهبرداران نقابدار با رمز پویا نقره داغ می‌شوند

امروز در حالی استفاده از رمز پویا برای مشتریان کارت های بانکی اجباری شد که قرار است دزدان نقابدار فضای مجازی نقره داغ شوند.
کلاهبرداران نقابدار با رمز پویا نقره داغ می‌شوند

به گزارش سرویس اجتماعی باریش‌نیوز، از امروز اول دی ماه جاری استفاده از رمز دوم برای مشترکین بانکی غیرفعال شد و از این پس مردم برای کارهای بانکی از طریق نرم‌افزارها باید از رمز پویا استفاده کنند.

اطلاع‌رسانی برای استفاده از رمز پویا در کارت‌های بانکی گرچه از مدتهای پیش آغاز شده ولی کلاهبرداران و سودجویان اینترنتی که همیشه به ظاهر راهی برای دست کردن در جیب مردم دارند، در این مدت هم سعی کردند با استفاده از معرفی درگاه های جعلی به نام‌های مختلف به هدف شوم خود برسند.

در هفته‌های اخیر که فراوانی اطلاع‌رسانی در فضاهای مختلف رسانه‌های مجازی و عمومی افزایش یافته موج دریافت پیامک های که مردم را ترغیب به استفاده از بدافزارها می‌کند نیز افزایش یافته است.

کلاهبرداران مجازی برای رسیدن به اهداف شوم خود همواره از کلیدواژه‌های مورد توجه مردم از جمله یارانه، سهمیه بنزین، بسته حمایتی و یااین قبیل کلمات در پیامک‌های جعلی استفاده می‌کنند تا تعداد بیشتری را در دام تله‌های مجازی خود گرفتار کنند.

افزایش روز افزون آمار کلاهبرداری‌های اینترنتی از کارت‌های بانکی یکی از مهم‌ترین دلایلی است که مسئولان کشوری را به این فکر واداشت تا از تمهیداتی به کار برند تا مردم با امنیت بیشتری کارهای بانکی خود را در فضای اینترنتی انجام دهند.

رمز پویا که از امروز اول دی ماه جاری با غیرفعال شدن رمز دوم کارت‌های بانکی استفاده از آن ضروری شده، یکی از راه حل‌ها برای جلوگیری از سوءاستفاده کلاهبردان نقابدار اینترنتی از جیب مردم است.