03:58|دوشنبه, اردیبهشت 31 ,1403
تاریخ انتشار: 18 مهر 1396 - 19:50
کد خبر: 7427

آموزش بدون پرورش

مدرسه منحصر به امر آموزش نشده و پرورش نیز در آن صور ت می گیرد، در اهداف و برنامه های نظام کشورمان همواره آموزش باید توام با پرورش صورت بگیرد

آموزش بدون پرورش

به گزارش سرویس فرهنگی باریش نیوز،مدرسه از مکان های آموزشی می باشد که برای آموزش دانش آموزان توسط معلمان طراحی شده است، ولی این مکان منحصر به امر آموزش نشده و پرورش نیز در آن صور ت می گیرد، در اهداف و برنامه های نظام کشورمان همواره آموزش باید توام با پرورش صورت بگیرد.
آموزش و پرورش فرآیند هدایت و جهت دهی عمدی تجارب انسانی و فعالیتی مداوم و جامع برای رشد و تکامل انسان، غنای فرهنگ و تعالی جامعه می باشد. کودکی که لوح ضمیرش خالی از هر گونه معیاری است نیاز به آموزش و پرورش باهم دارد تا به تعالی مورد نظر رسیده زیرا همین شخص روزی عهده دار هدایت جامعه خواهد بود همین توجه به مسئله آموزش و پرورش را خطیر می کند.
درکنار مدارس دولتی در کشورمان، مدارس غیر انتفاعی نیز ایجاد شده که این مدارس برای پاسخگویی به کمبود مدارس و تسهیل امر آموزش برای دانش آموزان بسیار موثر می باشد، اما گاه انتقاداتی به مدارس غیر انتفاعی وارد می شود که مهم ترین آن ها را نبود پرورش در کنار آموزش در برخی مدارس غیر انتفاعی می توان قلمداد نمود.
بسیاری علت بروز این معضل را در تفکر برخی خانواده ها می دانند.
والدینی که به سبب پرداخت هزینه تصور می کنند باید فرزندشان از آزادی عمل بی قید وشرط بهره مند شوند، وبرای همین منظور نیز از مدیر و معلمان می خواهند که دانش آموز را کاملا ازاد رها کنند و از محدود سازی و امر پرورش که از ارکان مهم مدرسه است خودداری نمایند.
در بسیاری از موارد این طرز تفکر نارضایتی معلمان مدارس غیر انتفاعی را در پی دارد که از عدم حفظ احترامشان توسط دانش آموزان سخن می گویند.
بدیهی است برای بهبود این مشکل باید خانواده هایی که چنین تصوری دارند تجدید نظر نموده و از سوی نظام آموزش نیز به این مشکلات توجه توام شود زیرا این دانش آموزان همان آینده سازان کشور هستند.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید