01:19|دوشنبه, اردیبهشت 31 ,1403
تاریخ انتشار: 17 مهر 1396 - 22:20
کد خبر: 7425

لزوم استفاده از ذهن های خلاق و مدرن در طراحی مبلمان شهری

یکی از خواسته های ساکنین شهر زیبایی، مدرن بودن، راحتی و جذابیت ظاهر شهر است، این خواسته ها زمانی عملی می شود که شهرداری هر شهری تلاش در مبله کردن شهر، استفاده از ایده های خلاق و فکرهای ناب و جدید است.

لزوم استفاده از ذهن های خلاق و مدرن در طراحی مبلمان شهری

به گزارش سرویس اجتماعی باریش نیوز، بی شک یکی از خواسته های ساکنین شهر زیبایی، مدرن بودن، راحتی و جذابیت ظاهر شهر است، این خواسته ها زمانی عملی می شود که شهرداری هر شهری تلاش در مبله کردن شهر، استفاده از ایده های خلاق و فکرهای ناب و جدید است.

مبله های تکراری و طرح های یکنواخت، قدیمی و بی روح نه تنها جلوه خاصی به شهر نمی دهند بلکه تلاش و عملکردهای جدید نیز به چشم نمی آید؛ مبلمان شهری باید جدیدتر و به روزتر باشد تا به زیبایی و راحتی امکانات شهری افزوده شود؛ به همین دلیل است که باید از ایده های جدید استقبال نمود.

ایده هایی چشم نواز که دید بصری بیننده را به چالش می کشد و ثابت می کند که می توان در دنیای مدرن امروزی زیبا و خلاق زندگی کرد؛ اگر کمی به گوشه و کنار مبلمان های شهری در دنیا سرک بکشیم حتما خواهیم دید که این ایده ها و نوآوری ها چه تاثیری در زیبایی یک شهر می تواند داشته باشد.

به عنوان مثال میتوان به صندلی های سطح شهر و یکنواخت بودن طرح آنها اشاره نمود، و یا سایه بان های پل های عابر پیاده که هیچ رنگ، جلوه و زیبایی خاصی برای عابران ندارد.

همانطور که بیان کردیم، مبلمان شهری خلاقانه، علاوه بر ایجاد فضایی زیبا در محیط های شهری، سبب زنده نگه داشتن حس خلاقیت در بین مردم می شود و روح شهر را زنده تر جلوه می کند.

 برای مثال مبلمان شهری که در یک پارک قرار دارند جزئی از فضای سبز پارک هستند، که اگر در طراحی این صندلی ها خلاقیت و نوآوری وجود داشته باشد می تواند برای بیننده جذاب تر باشد نشستن بر روی این مبلمان حس خوبی به همراه خواهد داشت، ضمن این که به عنوان یک حرکت خلاقانه همواره مردم را به سوی خود جذب خواهد کرد.

با به کار گیری طرح ها ، خلاقیت ها و ایده های نو می توانیم روز به روز شاهد شهری زیبا تر که روح را جلا بخش، باشیم.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید