06:04|دوشنبه, اردیبهشت 31 ,1403
تاریخ انتشار: 17 مهر 1396 - 19:28
کد خبر: 7423

استاندارد ایران رتبه 23 جهانی را در بین 163 کشور کسب کرد

اداره استاندارد ایران، رتبه 23 ام جهانی را در بین 163 کشور عضو سازمان ایزو را دارا است.

استاندارد ایران رتبه 23 جهانی را در بین 163 کشور کسب کرد

به گزارش سرویس اقتصادی باریش نیوز، منصور جلایر، مدیرکل استاندارد آذربایحان غربی در جمع خبرنگاران گفت: اداره استاندارد ایران، رتبه 23 ام جهانی را در بین 163 کشور عضو سازمان ایزو را دارا است؛ شعاری که امسال مطرح شده و در کل جهان منتشر شده، توسط هنرمندان ایرانی انجام گرفته است؛ استانداردها، شهرها را هوشمندتر می کند، شعار مذکور می باشد.

وی با بیان این که بحث های مربوط به ابلاغ اقتصاد مقاومتی نیز مهم بوده و باید بر اساس آن تولیدات داخلی را گسترش و ترویج دهیم افزود: استانداراد دارای اهمیت های بسیاری بوده و نقش به سزایی در جامعه و خانواده دارا می باشد.

جلایر ادامه داد: استانداردها به عنوان یک مبنا و یک توافق بین المللی در سطح جهان شناخته شده است؛ لذا این موضوعی است که باید توجه بسیاری به آن شود؛ ما در مسیر توسعه قرار گرفتیم؛ یکی از راه های توسعه و اقتصاد و پیشرفت کشور، رعایت استاندارد است.

وی با اشاره به این که اگر پایبند و مسئولیت پذیر در سطح اجتماع نباشیم، استانداردها نیز کارایی نخداهند داشت اظهار کرد: فرهنگ سازی یکی از راه های ترویج استاندارد می باشد؛ هدف از طرح این موضوع، ارتقا سطح مطالبات جامعه است، مطالبات باید در مبنای درخواست های منطقی باشد، لذا بر اساس این مطالبات، تولید انجام می گیرد.

جلایر عنوان کرد: حمایت از تولیدات داخلی با کیفیت، از مهم ترین موضوع ها بوده و لذا با حمایت از تولید کننده، تولید با کیفیت نیز شاهد خواهیم بود.

وی با بیان این که هرچه قدر بتوان استانداردهای خود را با استانداردهای جهانی مطاقبت دهیم، همان قدر شاهد توسعه خواهیم بود تصریح کرد: افزایش فرهنگ جامعه از طریق فعالیت های ترویجی، بحث دیگری است که با عدم انجام آن، با مشکل مواجه می شویم.

مدیرکل استاندارد آذربایجان غربی گفت: سطح دانش و تکنولوژی نیز باید مورد توجه قرار گیرد، به طوری که جوابگوی مطالبات مردم باشد و در غیر این صورت منجر به تولید ضایعات می شود؛ دلیل آن نیز، عقب بودن از سطح دانش و تکنولوژی می باشد.

وی با بیان عملکرد 12 ماهه تا مهر 96 اظهار کرد: یک هزار و 23 واحد تولیدی مشمول استاندارد اجباری در استان وجود دارد، یک و 83 مورد واحد تولید مشمول استاندارد است، یکصد و هشت مورد پروانه صادر شده و
کنترل تمامی واردات مشمول استاندارد اجباری از مهمترین اقدامات است.

جلایر افزود: 15 هزار و 681 مورد گواهینامه وارداتی صادر شده است، یک هزار و 113 مورد پروانه صادراتی صادر شده است، شش هزار و 277 مورد بازرسی فنی انجام گرفته است و میزان نمونه برداری از واحدهای تولیدی 11 هزار و 420 مورد در سطح عرضه و کنترل خط تولید بوده است .

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید