05:14|دوشنبه, اردیبهشت 31 ,1403
تاریخ انتشار: 17 مهر 1396 - 06:31
کد خبر: 7422

کاهش تصادفات لازمه رسیدگی به وضعیت اسفناک خیابان ها است

صرفا به سیاه بودن کف زمین نمی توان آسفالت گفت و به آن اکتفا کرد، اکثر خیابان ها و جاده های ما فقط نام آسفالت را با خود به یدک می کشند.

 
کاهش تصادفات لازمه رسیدگی به وضعیت اسفناک خیابان ها است

به گزارش سرویس اجتماعی باریش نیوز، در سطح شهر و حتی اطراف شهر نیازی به دقت نیست، اگر سوار بر اتومبیل باشیم با تکان های شدید، خرابی اتومبیل، ترمز و گازهای بی موقع، حتما متوجه اوضاع اسفناک خیابان ها خواهیم بود.

 

صرفا به سیاه بودن کف زمین نمی توان آسفالت گفت و به آن اکتفا کرد، اکثر خیابان ها و جاده های ما فقط نام آسفالت را با خود به یدک می کشند.

 

خیابانی پس از روزهای پی در پی بسته بودن، و نام پروژه آسفالت فلان خیابان را گوش به گوش رساندن باز می شود؛ وطولی نمی کشد که همان خیابان باز بسته شده و این بار  به تعمير و ترميم خرابی ها مي‌پردازيم، در حالی كه بسياری از خرابی‌ها نتيجه بی كيفيتی در زمان ساخت را نشان می دهد.

 

كيفيت نا مطلوب زير سازی ها، روسازی ( از نظر مصالح، نوع اجرا )، پایین بودن نظارت، همه اين‌ها عوامل دخيل در خیابان های نامناسب با آسفالت های نادرست است، اما وقتی زيرسازی مشكل دارد حتما باید چند ماه بعد شاهد چاله چوله، کوه و تپه در وسط خیابان ها و جاده ها خواهیم بود.

 

جاده ها و خیابان هایی که تنها مشکلش آسفالت و چاله نیست، روشنایی، عرض کم خیابان ها و جاده ها نسبت به تعداد اتومبیل ها و هزاران مشکل دیگر که خود سبب تصادفات بسیار و مشکلات و معضلات فراوان برای مردم است.

 

باید روشهایی به کار برد که آسفالت ریزی خیابان ها اصولی بوده و هر روز شاهد مشکل جدید نباشیم، مشكلات را باید ريشه كن كرد و همواره آسفالت خوب، صاف و لكه گيری نشده را داشت؛ تا انتظار داشت تعداد تصادفات کاهش یابد، هزاران اتفاق ناگوار را هر روزه در جاده ها شاهد نباشیم.

 

این افتخار نیست که هر روز با آسفالت ریزی و حجم بالای هزینه ترمیم و لکه گیری خیابان ها روزی یکی از خیابان های پرتردد بسته باشد. 

 

با داشتن خیابان هایی مناسب و استاندارد مشکلات بسیاری از شهروندان از جمله هزینه بالای سرویس اتومبیل ها که در اثر این خیابان های نامناسب در این اوضاع سخت اقتصادی بر دوش مردم می افتد کم می شود؛ ترافیک به حداقل کاهش می یابد و از تصادفات، مرگ و میر و معلولیت های ناشی از تصادفات کاسته می شود.

 

با برنامه ریزی مناسب مسئولین به مرور می توان شاهد جاده ها و خیابان های استاندارد و بی خطر در سطح شهر بود.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید