02:57|دوشنبه, اردیبهشت 31 ,1403
تاریخ انتشار: 16 مهر 1396 - 19:47
کد خبر: 7418

سایه شوم اخراج/تعدیل نیروی 500 نفری کارخانه نامدار ارومیه ای

اخیرا یکی از کارخانجات بزرگ ارومیه که برای خود در عرصه صنعت نامی دست و پا کرده بود و جزو مطرح ترین واحدهای بزرگ ارومیه به شمار می رفت نسبت به تعدیل نیرو اقدام کرده و بیش از 500 نفر از کارکنان خود را اخراج کرده است.

سایه شوم اخراج/تعدیل نیروی 500 نفری کارخانه نامدار ارومیه ای

به گزارش سرویس اقتصادی باریش نیوز؛ اشتغال و داشتن شغلی مناسب برای درآمد امروزه به امری مهم و اجتناب ناپذیر در جامعه تبدیل شده و چه بسا به یک دغدغه فکری بزرگ و یا به بیان دیگر ملکه ذهن مردم علی الخصوص جوانان شده است.

با توجه به شرایط اقتصادی کشور نرخ بیکاری نیز مدام در حال افزایش می باشد و روز به روز بر این آمار افزوده می شود، بطوریکه در اکثر واحدهای صنعتی، تجاری و تولیدی بزرگ شاهد تعدیل نیرو هستیم؛ وضعیت اقتصادی و دخل و خرج کارخانجات بزرگ به هیچ وجه با هم همخوانی ندارند و این امر طبیعتا موجب تعدیل نیرو در شرکت ها و کارخانجات می شود؛ ولی مهم تر از همه این موارد حال و روز خانواده های کارکنانی است که از کار خوداخراج شده و دل به یارانه 45 هزار و 500 تومانی بسته اند.

اخیرا یکی از کارخانجات بزرگ ارومیه که برای خود در عرصه صنعت نامی دست و پا کرده بود و جزو مطرح ترین واحدهای بزرگ ارومیه به شمار می رفت نسبت به تعدیل نیرو اقدام کرده و بیش از 500 نفر از کارکنان خود را اخراج کرده است؛ اخراج بیش از 500 نفر آماری بسیار بزرگی است، اگر هر نفر اخراج شده را سرپرست یک خانواده 4 نفری به حساب بیاوریم مشخص می شود که بیش از 2 هزار نفر در این دچار خلل و اختلال درآمدی و کسب و کار شده اند.

حالا سوال مطرح شده در این زمینه این است که آیا بعد از اخراج از این کارخانه شغل مناسبی برای این افراد در بیرون مهیا می باشد؟ یا اینکه به تعداد بیکاران جامعه افزوده خواهد شد؟!

تنها آسیب اخراج از کار بیکاری نیست بلکه این امر موجب بروز آسیب های بسیار زیاد و اکثرا جبران ناپذیری در جامعه خواهد شد؛ بر اساس گفته کارشناسان، بیکاری تاثیرات مخرب و منفی بسیار زیادی اعم از اعتیاد، دزدی، طلاق و هزاران عامل منفی دیگر را در جامعه به بار می آورد.

در ایران زیرساخت ها، منابع و معادن بسیار زیادی برای ایجاد اشتغال وجود دارد ولی متاسفانه از این فرصت ها به نحو احسن استفاده نمی شود؛ باید شرایطی مهیا گردد تا هیچ جوانی دغدغه اشتغال و درآمد را نداشته باشد و طی این شرایط است که هر کشوری می تواند به خواسته های خود برسد.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید