05:41|دوشنبه, اردیبهشت 31 ,1403
تاریخ انتشار: 12 مهر 1396 - 19:29
کد خبر: 7389

حوادث فصل سرما را با رعایت نکات ایمنی از خود دور کنید

با فرا رسیدن فصل سرما، در هر خانه ای باید به بسته شدن در و پنجره ها و برخی نکات ایمنی که جان افراد خانواده در گرو رعایت آنان است نیز توجه شود.

حوادث فصل سرما را با رعایت نکات ایمنی از خود دور کنید

به گزارش سرویس اجتماعی باریش نیوز، با فرا رسیدن فصل سرما، در هر خانه ای باید به بسته شدن در و پنجره ها و برخی نکات ایمنی که جان افراد خانواده در گرو رعایت آنان است نیز توجه شود.

گفتنی است که فصل سرما علاوه بر زیبایی خود، خطراتی را نیز در پی دارد؛ هرساله آمار تلفات ناشی از گاز گرفتگی و یا شدت سرمای داخل خانه را شنیده و همین می تواند گوشزد و هشدار جدی، در پی توجه به اصول مهم در فصل پاییز و زمستان باشد.

شاید ورود غیر منتظرانه جو ناپایدار به شهر و استان، سبب شود تا نکاتی که باید رعایت شوند، به فراموشی سپرده شده و در انجام آن ها که لطفی در حق خود و تک تک اعضای خانواده است، کم توجهی کنیم.

انجام بعضی از اقداماتی که باید در فصل سرما صورت بگیرد و همچنین متحمل هزینه کم می باشد، می تواند از بروز حوادث ناگهانی و ناگوار جلوگیری نماید؛ از جمله این کارها می توان به پیشگیری از نم دادن دیوارها، جلوگیری از‌ چكیدن آب از سقف خانه، عایق بندی لوله ها اشاره کرد که از گازگرفتگی نیز جلوگیری می شود.

از شرایطی که باید به ان توجه کرد، نصب لوله های بخاری و دقت در راه اندازی آن می باشد، با رعایت نکات پیش افتاده ای که وقت بسیار کمی را به خود اختصاص می دهد، مطمئن شدن از وسایل گازسوز داخل منازل و عدم تولید گاز منوکسید کربن می توانیم جان خویش را از خطر گاز گرفتگی و قاتل نامرئی، حفظ نماییم.

اقدامت مذکور از جمله کارهایی است که شاید وقت زیادی نمی خواهد ولی می تواند جان بسیاری را از خطرات جبران ناپذیر نجات دهد، یکی دیگر از نکات قابل توجه و حائز اهمیت، گرم نگه داشتن محیط خانه كه با پوشاندن درزها، ترك‌ها میسر می‌شود.

برای پیشگیری از ورود هوای سرد به داخل خانه و نگهداری یکنواخت دما، لازم است که قبل از شدت سرمای هوا، گوشه و کنار منزل را به دقت برسی کرده و با پوشاندن درزها و ترک ها، از هدر رفت انرژی نیز جلوگیری کنیم.

دقت در استفاده از وسایل گرمایشی، توجه به نکات مهم و اساسی، جلوگیری از رخداد اتفاقات و حوادث ناگوار می تواند فصل سرما را بدون هیچ حادثه تلخی، برای اعضا خانواده به خوبی سپری کند.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید