03:59|دوشنبه, اردیبهشت 31 ,1403
تاریخ انتشار: 12 مهر 1396 - 18:05
کد خبر: 7388

برگزاری نمایشگاه آثار نقاشی و سفال با عنوان "میراث شهرمن"

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان آذربایجان‌غربی از اجرای 150 برنامه با رویکرد عاشورایی در مراکز کانون استان، و همچنین برگزاری نمایشگاه آثار نقاشی و سفال با عنوان "میراث شهرمن" در نگارخانه حوزه هنری استان خبر داد.

برگزاری نمایشگاه آثار نقاشی و سفال با عنوان "میراث شهرمن"

به گزارش سرویس اجتماعی باریش نیوز، جواد زاهدی، مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان آذربایجان‌غربی گفت: با آغاز هفته ملی کودک در پانزدهم مهرماه، برنامه های متفاوت که 23 مرکز ثابت، 7 کتابخانه سیار و 4 کتابخانه پستی که از جمله آن ها هستند، در استان به اجرای برنامه‌های متنوع با رویکرد عاشورایی می‌پردازند.

زاهدی با اشاره به این‌که برنامه‌های پیش‌بینی شده به دوبخش برنامه‌های برای کودکان و در مورد کودکان تقسیم‌بندی کرد گفت: برگزاری نشست‌های تخصصی با اولیاء تربیتی و والدین اعضا با محوریت نام‌های روزشمار این‌هفته در مراکز مختلف و برپایی خیمه نذر کتاب از برنامه‌های اجرایی در مورد کودکان است.

وی همچنین برگزاری جلسات دیدار و هم‌اندیشی کودکان با مسوولان اجتماعی فرهنگی و سیاسی استان، عیادت از کودکان بیمار در بیمارستان‌ها، برگزاری کارگاه‌های نقاشی، برگزاری خیمه معرفی آداب و رسوم اسلامی، حضور مربیان در مدارس استثنایی، برگزاری خیمه‌های قصه‌گویی، کارگاه‌های معرفی کتاب‌های عاشورایی، کارگاه‌های ادبی، برگزاری مسابقات مختلف، برگزاری خیمه‌های خوش‌نویسی و کاردستی و برگزاری نشست با موضوع« نرم‌افزارهای مفید و کاربردی» را از اهم برنامه‌های اجرایی برای کودکان در این ایام اعلام کرد.

مدیرکل کانون استان همچنین از برگزاری خیمه کتابستان با هدف اهدا کتاب به کودکان روستایی و مناطق کم برخوردار خبر داد.

زاهدی با اشاره به این‌که عموم علاقه‌مندان به اهدا کتاب می‌توانند از تاریخ 15 تا 20 همر در ساعات 9 تا 17 با مراجعه به خیمه کتابستان در محوطه کانون شماره یک ارومیه کتاب اهدا کنند گفت: کتاب‌های جمع‌آوری شده پس از پالایش توسط تیم کارشناسی در اختیار کودکان روستایی و مناطق کم برخوردار شهری قرار خواهد گرفت.

وی همچنین از برگزاری نمایشگاه آثار نقاشی و سفال اعضا مراکز کانون آذربایجان‌غربی در ایام هفته ملی کودک با عنوان «میراث شهرمن» خبر داد .

زاهدی با اشاره به این‌که این آثار با موضوع آداب و رسوم، آثار تاریخی، و فرهنگ ایرانی در کارگاه‌های هنری مراکز کانون توسط اعضا خلق شده است گفت: علاقه‌مندان می‌توانند از 15 تا 21 مهر از ساعت 10 تا 13 و 17 تا 20 با مراجعه به نگارخانه حوزه هنری ارومیه از این آثار بازدید کنند.

برنامه‌های هفته ملی کودک هم‌زمان با سراسر کشور 15 تا 21 مهر در استان آذربایجان‌غربی اجرا می‌شود.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید