03:01|پنجشنبه, اردیبهشت 20 ,1403
تاریخ انتشار: 09 مهر 1396 - 19:14
کد خبر: 7365

باران در راه آذربایجان‌غربی/  افت محسوس دما از امروز

با بررسی نقشه های پیش یابی، آب و هوای آذربایجان غربی دوباره با امواج ناپایدار روبه رو شده و همچنین شاهد افت محسوس دما، بین 8 تا 10 درجه خواهد بود.

باران در راه آذربایجان‌غربی/  افت محسوس دما از امروز

مهدی صابری، رئیس سازمان پیش بینی هواشناسی آذربایجان غربی، در گفت و گو با سرویس اجتماعی باریش نیوز، با اشاره به بررسی نقشه های پیش یابی گفت: این نقشه ها نشان می دهد که از امروز بعد از ظهر، با عبور امواج ناپایدار از جو استان تا روز چهارشنبه، روبه رو می شویم.

وی افزود: به تناوب شاهد افزایش ابر، وزش باد گاها شدید، همراه با رگبار باران و رعد و برق و افت محسوس دما، بین 8 تا 10 درجه نیز خواهیم بود.

صابری با بیان این که امروز، دهم مهر ماه، وزش باد نسبتا شدید در جنوب استان و رگبار پراکنده در مناطق شمالی استان حاکم خواهد بود ادامه داد: فردا سه شنبه، یازدهم مهر ماه، رگبار باران و رعد و برق در شمال و مرکز استان و از اواخر وقت کاهش محسوس دما اتفاق می افتد.

رئیس سازمان پیش بینی هواشناسی آذربایجان غربی نیز با اشاره به وضعیت هوا در روز چهارشنبه، دوازدهم مهر ماه تصریح کرد: چهارشنبه نیز، بارش متناوب باران در برخی نقاط رخ داده و بارش برف در ارتفاعات شمالی استان را نیز شاهد خواهیم بود.

وی جهت جلوگیری از سرمازدگی محصولات کشاورزی خاطرنشان کرد: تسریع در برداشت محصولات کشاورزی (زراعی و باغی)، پوشانیدن سبزی و صیفی از طریق نایلون های پلاستیکی و کاه و کلش در هنگام شب، پوشش محصولات گلخانه ای و زیرشاسی و تنظیم دمای گلخانه ها و مرغداری ها از جمله راهکارهای جلوگیری از سرمازدگی محصولات کشاورزی می باشد که با رعایت آن ها هیچ گونه مشکلی پیش نخواهد آمد.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید