11:22|پنجشنبه, اردیبهشت 20 ,1403
تاریخ انتشار: 05 مهر 1396 - 20:43
کد خبر: 7348

افزایش 12 درصدی بازدید از موزه تاریخ طبیعی ارومیه

هرسال نسبت به سال مشابه قبل، آمار استقبال از موزه افزایش می یابد؛ در شش ماهه 96 نیز نسبت به سال گذشته دارای افزایش 12 درصدی بودیم.

افزایش 12 درصدی بازدید از موزه تاریخ طبیعی ارومیه

مختار خانی، رئیس اداره حفاظت محیط زیست ارومیه در گفت و گو با سرویس اجتماعی باریش نیوز، با اشاره به پنجم مهرماه، روز جهانی گردشگری که تمام موزه ها نیز رایگان می باشد گفت: تعداد بازدیدهایی که روز گذشته انجام گرفته، 293 نفر بوده که نسبت به سال گذشته دارای کاهش یک چهارمی بوده ایم.

وی با بیان این که به دلیل ایام محرم، بازدید از موزه نیز کاهش یافته بود افزود: هرسال نسبت به سال مشابه قبل، آمار استقبال از موزه افزایش می یابد؛ در شش ماهه 96 نیز نسبت به سال گذشته دارای افزایش 12 درصدی بودیم؛ افزایش بازدید از موزه در روزهای خاص که به صورت رایگان خدمات ارائه داده می شود، انجام می گیرد.

خانی ادامه داد: آموزش در پنج مدرسه پایه ناحیه یک و دو، همکاری با آموزش و پرورش مناطق از جمله انزل، سیلوانا، قوشچی و سرو از جمله اقداماتی است که در راستای مصرف بهینه انرژی، کاهش تولید پسماند، تفکیک پسماند در مبدا، کاهش مصرف آب، استفاده صحیح از منابع، به دانش آموزان صورت می گیرد.

وی با اشاره به این که با چنین اقداماتی، تاثیر به سزایی در اذهان کودکان و حتی والدین دارد اظهار کرد: در روز زمین پاک برای ترویج فرهنگ سازی، کیسه های زباله در مناطق گردشگری ارومیه از جمله مارمیشو، جاده گلمانخانه، جاده نازلو و دره قاسملو پخش و راهنمایی هایی در این خصوص به مردم داده می شود؛ همچنین دهیاران نیز آموزش های زیست محیطی را دریافت می کنند.

خانی عنوان کرد: در طول شش ماهه سال 96، تنها یک روز هوای ارومیه بالاتر از حد استاندارد بوده و مابقی روزها شاهد هوای سالم و پاک بوده ایم؛ پنج ایستگاه آلودگی در سطح ارومیه وجود دارد که پارامترهای CO، SO2، ذرات معلق 10 میکرون و دو و نیم میکرون و NO2 را اندازه گیری می کنند.

وی با بیان این که بر اساس شاخص IQR، موارد مذکور اندازه گیری شده و روزانه ساعت 11 صبح در کانال های تلگرامی، اعلام می کنیم تصریح کرد: احیانا اگر مشکلی در هوای شهر دیده شود، هرچه سریع تر با ارگان های مربوطه هماهنگ شده و از فعالیت گروه های سنی که هوای آلوده به ضرر آنان می باشد، در داخل شهر جلوگیری شده و مدارس نیز تعطیل می شوند.

رئیس اداره حفاظت از محیط زیست ادامه داد: استقرار و بهره برداری واحدهای صنعتی یکی از اقدامات مربوط به اداره حفاظت محیط زیست ارومیه می باشد، بدین معنی که هر واحد صنعتی که خواستار احداث باشد، باید از این اداره و دستگاه های متولی، مجوز دریافت می کند؛ در این مورد، در شش ماهه نخست امسال، 126 موافقت در خصوص احداث واحد صنعتی صورت گرفته است.

خانی با اشاره به این که 42 واحد صنعتی موفق به دریافت مجوز بهره برداری شده اند گفت: 20 واحد نیز به علت عدم رعایت ضوابط لغو مجوز شده اند؛ موظفیم به طور منظم از واحدهای صنعتی فعال نمونه برداری کرده و از ایجاد آلودگی جلوگیری نماییم.

وی بیان کرد: در این شش ماه، یک هزار و 201 واحد مورد بازدید قرار گرفته و 72 واحد اخطاریه دریافت کرده اند که 99 درصد آنان اصلاح شده و تنها دو واحد اخطار داده شده را جدی نگرفته اند و با حکم قضایی پلمپ و تعدیل شده اند.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید