09:47|پنجشنبه, اردیبهشت 20 ,1403
تاریخ انتشار: 05 مهر 1396 - 20:06
کد خبر: 7347

خرید تضمینی سیب صنعتی هر کیلوگرم ۲ هزار و 889 ریال

سیب صنعتی در 55 مرکز تعاون روستایی استان در سطح شهرستانهای ، سلماس ، مهاباد ، ارومیه ، نقده ، میاندوآب ، اشنویه ، شاهین دژ و تکاب خریداری می شود که بیشترین تعداد مراکز با 18مرکز خرید در شهرستان ارومیه واقع شده است.

خرید تضمینی سیب صنعتی هر کیلوگرم ۲ هزار و 889 ریال

به گزارش سرویس اقتصادی باریش نیوز؛ شهریار حیدری مدیر سازمان تعاون روستائی آذربایجان غربی اظهارکرد: خرید تضمینی سیب صنعتی یا درجه ۳ از قرار هر کیلوگرم ۲ هزار و 889 ریال است که از ۱۵شهریور ماه آغاز شده و تا 30 آبان ماه ادامه خواهد داشت.

حیدری با بیان اینکه سیب تحویلی باغداران باید به صورت بسته بندی شده و در بسته های بیست کیلویی نایلونی و یا توری باشد افزود: سیب صنعتی در 55 مرکز تعاون روستایی استان در سطح شهرستانهای ، سلماس ، مهاباد ، ارومیه ، نقده ، میاندوآب ، اشنویه ، شاهین دژ و تکاب خریداری می شود که بیشترین تعداد مراکز با 18مرکز خرید در شهرستان ارومیه واقع شده است.

وی از خرید بیش از 3 هزار تن سیب صنعتی یا درجه 3 در استان تا کنون خبرداد و افزود: امروز نیز اولین مرحله پرداخت بهای سیب درختی تحویلی باغداران شهرستان ارومیه به مبلغ 90 میلیون تومان پرداخت شد و به ترتیب مطالبات سایر شهرستانهای استان نیز پرداخت می شود.

این مسئول ادامه داد: به جهت جلوگیری از احتمال سوءاستفاده فرصت‌طلبان و حذف واسطه ها در این زمینه سازمان تعاون روستایی در صورت تایید باغدار بودن و معرفی نماینده سازمان جهاد کشاورزی در مراکز خدمات دهستانها اقدام به خرید تضمینی سیب درجه 3 می نماید.

عزیز امانی مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان نیز در این زمینه گفت : تنها 10 استان عمده تولیدکننده سیب در کشور وجود دارد که شامل استانهای آذربایجان غربی ، آذربایجان شرقی ، اردبیل ، خراسان شمالی و رضوی ، زنجان ، اصفهان ، تهران ، کهکیلویه و بویر احمد و فارس می شود که آذربایجان غربی با تولید بیش از یک سوم سیب کشور سردمدار این استان‌ها است.

عزیز امانی با اشاره به شرایط سیب درختی صنعتی خریداری شده ، افزود : تمیزو عاری بودن از فضولات حیوانی ، گرد و خاک و گل ولای ، الودگی و آفات بیماری ، لهیدگی ناشی از عوارض مکانیکی آفات حداقل 10 درصد ، سوختگی بر اثر آفتاب و سموم حداکثر16 درصد ، نارس بودن میوه 6 درصد و وزن یک کیلو میوه باید حداقل کمتر از 15 عدد سیب نباشد و در مجموع ضایعات ناشی از موارد ذکر شده نباید از 20 درصد بیشتر باشد.

وی یاد آورشد : در صورتی که سیب عرضه شده فاقد استانداردهای تعیین شده باشد به صورت توافقی از باغدار خریداری می شود.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید