10:36|پنجشنبه, اردیبهشت 20 ,1403
تاریخ انتشار: 05 مهر 1396 - 20:03
کد خبر: 7346

در بحث بازسازی عتبات عالیات مبلغ 850 میلیون تومان از سوی مردم استان به این ستاد کمک شده است

اکنون استان ما در رتبه 20 بازسازی را به خود اختصاص داده که حدود 50 درصد از موفقیت به کسب این مقام را مرهون حضور اصحاب رسانه می باشد.

در بحث بازسازی عتبات عالیات مبلغ 850 میلیون تومان از سوی مردم استان به این ستاد کمک شده است

 به گزارش سرویس فرهنگی باریش نیوز،سید حسن حسینی رئیس ستاد عتبات عالیات استان آذربایجان غربی در جمع خبرنگاران گفت: ستاد بازسازی عتبات عالیات در سال 1382 بعد از سقوط رژیم بعثی عراق، با اعلام آمادگی مسئولان ایران وعراق با مراجعه به رهبری اعلام آمادگی برای بازسازی عتبات عالیات  در شان ائمه نمودند، لذا بعد از دستور رهبری مبنی بر تشکیل ستادی که بتواند با استفاده از توان مالی و مهندسی جهان اسلام در شان ائمه طرح جامع بازسازی و توسعه تشکیل یافت.

حسینی در ادامه در خصوص اعضای شورای سیاستگذاری ستاد عتبات عالیات افزود: شورای سیاستگذاری متشکل از شش نفر و سلیمانی، محمدی و پلارک به عنوان هسته مرکزی شورا از سوی رهبری انتخاب شدند.

وی اظهار کرد: ستاد عتبات عالیات آذربایجان غربی در سال 1383 تاسیس و مامور به جذب کمک های مردمی و اعلان عمومی شد.

رئیس ستاد عتبات عالیات استان آذربایجان غربی به سیاست ها و برنامه های ستاد پرداخت و عنوان کرد: ستاد عتبات عالیات به فراخوان جمع آوری طرح های جامع مهندسین جهان اسلام پرداخت که در نهایت طرح مهندسین ایرانی مقبول و مسئولیت طراحی و اجرا به عهده مهندسین داخلی گذاشته شد.

وی با اشاره به مقام استان آذربایجان غربی در امر بازسازی ستاد گفت: اکنون استان ما در رتبه 20 بازسازی را به خود اختصاص داده که حدود 50 درصد از موفقیت به کسب این مقام را مرهون حضور اصحاب رسانه می باشد.

حسینی با بیان این که تاکنون در بحث بازسازی عتبات عالیات مبلغ 850 میلیون تومان از سوی مردم استان به این ستاد کمک شده است اظهار داشت: از سوی دیگر 350 تن سیمان نیز از سوی آذربایجان‌غربی به کربلا، سامرا و کاظمین که  200 تن توسط کارخانه خوی و 150 تن از سوی استانداری آذربایجان غربی ارسال شده است.

وی گفت: در کنار آن، با توجه به اینکه رهبر معظم انقلاب اسلامی به مقوله اقتصاد مقاومتی تاکید فراوان دارند، ستاد بازسازی عتبات عالیات به این موضوع ورود کرده و نزدیک به سه هزار نفرمهندس و کارگر ایرانی در کل کشور در ستاد بازسازی و در عراق مشغول به کار و همچنین مصالح نیز از سوی کشور ایران فرستاده می شوند.

حسینی با اشاره به اینکه امسال آذربایجان‌غربی در اربعین حسینی 9 موکب خواهد داشت تصریح کرد: براساس ابلاغیه کشوری،سهم آذربایجان‌غربی تغذیه و اسکان 18 هزار نفر در عراق و مرزها خسروی، سامرا، کربلا و نجف است و علاوه بر 9 موکب یک موکب نیز ویژه مرز بازرگان برای زائران خارجی در نظر گرفته شده است.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید