18:07|پنجشنبه, اردیبهشت 20 ,1403
تاریخ انتشار: 05 مهر 1396 - 20:01
کد خبر: 7345

آتش نشان روزت مبارک

برخی آتش نشانان جان باخته پلاسکو را شهید ندانستند اما ایرادی ندارد، مردم ایران و دنیا دیدند که چه کردی؟ 

آتش نشان روزت مبارک

سرویس اجتماعی باریش نیوز می نویسد: خیلی از مردم می گویند عجب شهامتی دارند این ها؟ خیلی ها می گویند هرکسی نمی تواند جایشان باشد! برخی نیز می گویند مگر چه می کنند؟ می نشینند و استراحت میکنند و بازی های داخل سالن و حیاط سرگرمشان می کند و گاه نیز یک زنگ می خورد و آن هم که اشتباهی است و سرکاری! تازه کلی هم حقوق می گیرند و پاداش و ...

اما با این همه در یک عملیات که می درخشی، نه تنها تمام مردم ایران بلکه دنیا می فهمد که تو چقدر شجاع و جسوری؟ تو چقدر از جان گذشتگی داری؟ تو چقدر دل بزرگی داری که تمام روزت را به فکر این هستی که اگر امروز به کار روم زنده برمی گردم یا نه؟ سالم برمی گردم یا نه؟ تو آتش نشانی؛ تو دادگر درد مردم در مشکلاتی هستی که هرکسی از پس آن برنمی آید؛ حتما باید حادثه پلاسکو رخ می داد تا مجسمه ات را در اتوبان های پایتخت و کشور به عنوان یک قهرمان بسازند و سمبل رشادت شوی! حتما باید جان بدهی تا اسوه کودکان و نوجوانان کشورت شوی! اما بدان تو بدون حادثه هم قهرمانی؛ آتش نشانی که شغل نیست، عشق است؛ مگر می شود بدون عشق به دل آتش رفت؟ مگر می شود در دود و دم غلیظ ماسک تنفس خود را درآورد و به کودک خردسالی که او را نجاتش می دهی داد؟ مگر ساده است این کار؟ دل دریایی که نه، دل آسمانی می خواهد.

برخی آتش نشانان جان باخته پلاسکو را شهید ندانستند اما ایرادی ندارد، مردم ایران و دنیا دیدند که چه کردی؟ این مهم است که ما همه آن عزیزان را شهید می دانیم؛ ما همه شاهد آن جسارت و ایثارگری برای جست و جو و نجات حتی یک نفر در ساختمان بودیم؛ شاهد جان دادنت در زیر آوار بودیم؛ اشکالی ندارد مگر آتش نشانی شغل است؟ نه، عشق است.

آتش نشان  روزت مبارک


نوشته و تنظیم: مسعود یاری

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید