17:30|چهارشنبه, اردیبهشت 19 ,1403
تاریخ انتشار: 05 مهر 1396 - 01:06
کد خبر: 7341

لطفا مناطق مسکونی مزاحم مشاغل پر سر و صدا نشوند!

معظل برخی مشاغل پر سر و صدا، به قدری در بعضی مناطق ارومیه بولد شده است که موجب گله شدید ساکنان شده است؛ پیگیری‏ها و اعتراضات نیز معمولا کارساز نیستند چرا که هنوز راهکار عملی برای اجرای قوانین و مقررات وضع شده در خصوص مشاغل مزاحم تدوین نشده است و اگر هم تدوین شده، هنوز در فاز اجرا قرار نگرفته است.

لطفا مناطق مسکونی مزاحم مشاغل پر سر و صدا نشوند!

به گزارش سرویس اجتماعی باریش نیوز، باتوجه به گستردگی هر شهر، به طبع مشکلاتی نیز در سطح آن شهر وجود دارد که یا باید ساخت و یا باید مدیران شهری به قدری دغدغه‌مند باشند که هر مشکلی اعم از کوچک و بزرگ را به سرعت رفع و رضایت مردم شهرستان خویش را جلب نمایند.

در اینجا، به غیر از ترافیک بسیار خیابان های شهر، یکی از مشکلاتی که مردم در سطح شهرها با آن مواجه هستند،همسایگی با مشاغل پر سر و صدا، مدارس و آموزشگاه هایی است که به نوعی مشغول به کار خود می باشند و رعایت حال همسایگی را نمی کنند؛ مشکلی که کمتر مورد رسیدگی قرار می گیرد، و در زمان صدور مجوز برای این مشاغل، تذکرات لازم درمورد این که در مکانی مسکونی قرار خواهند گرفت و باید مراعات حال همسایگان را نمایند به آنها داده نمی شود.

در واقع باید این طور بیان کرد که ساعت بیدارباش واحدهای مسکونی مجاور، بستگی به میزان عجله و نوع سفارشات مشتریان مغازه های موجود در محلات دارد؛ علی رحیمی، شهروند ارومیه ای، در مصاحبه ای با باریش تصریح کرد: صدای گوش خراش دستگاه های برقی، تعمیرگاه ها و صداهای ناهنجار برخی مشاغل، از مزاحمت‏های روزانه ای است که در منطقه مسکونی سبب ناراحتی و آزار جمعیت ساکنان آن منطقه می شود.

شهروندی در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی باریش نیوز، با بیان این که هیچ مدیر و مسئولی به مناطق پایین دست شهر رسیدگی نمی کند گفت: سد معبر در پیاده‏ رو مقابل مغازه ها، بوی رنگ و گازوئیل و دیگر موردهای مشابه نیز از دیگر مشکلاتی است که بسته به نوع شغل موجب ناراحتی و اذیت ما می شوند.

چنین مسائلی در محلاتی که قلب شهر محسوب می شود، وجود دارد؛ آموزشگاه های موسیقی و رقص موجود در مناطق هم که جای خود دارد، و ساکنان باید بسته به شرایط این آموزشگاه ها، خواب و بیداری خویش را تنظیم کنند.

امروزه مزاحمت‏ها و گرفتاری‏هایی از این دست که مشاغل مزاحم برای ساکنان واحدهای مسکونی یا تجاری به شمار می روند، این معظل به یکی از دغدغه ‏های اساسی شهروندان در شهرها به ویژه مناطق ابوذر و برخی دیگر از مناطق پایین دست ارومیه تبدیل شده که در بسیاری مواقع هیچ راهکار مطمئنی برای مقابله با این معضل شبانه روزی نمی ‏یابند؛ البته گفتنی است که مدیران شهری در رابطه با جمع آوری و ساماندهی این قشر از جامعه قول هایی داده بودند که پس از گذشت چندین سال نه عملی شده و نه پیگیری!

پیگیری‏ها و اعتراضات نیز معمولا کارساز نیستند چرا که هنوز راهکار عملی برای اجرای قوانین و مقررات وضع شده در خصوص مشاغل مزاحم تدوین نشده است و اگر هم تدوین شده، هنوز در فاز اجرا قرار نگرفته است.

گزارش از فرخنده امیری

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید