23:10|چهارشنبه, اردیبهشت 19 ,1403
تاریخ انتشار: 04 مهر 1396 - 00:17
کد خبر: 7333

استقبال مردم از موزه تاریخ طبیعی در ایام تعطیل چشمگیرتر می شود

هر سال نسبت به سال قبل، در ایام ویژه و تعطیل استقبال مردم چشمگیرتر می شود؛ برای افزایش بازدیدهای مردمی و علاقه بیشتر آنان به این حوزه، نیازمند فرهنگ سازی هستیم.

استقبال مردم از موزه تاریخ طبیعی در ایام تعطیل چشمگیرتر می شود

مختار خانی، رئیس اداره حفاظت محیط زیست ارومیه در گفت و گو با سرویس اجتماعی باریش نیوز، با اشاره به رایگان بودن موزه تاریخ طبیعی ارومیه در پنج مهرماه، همزمان با تمام موزه های سراسر کشور گفت: طبق معمول، هرسال در تاریخ پنج مهرماه، به مناسبت روز جهانی موزه، تمام موزه ها رایگان بوده و موزه تاریخ طبیعی ارومیه نیز، از هشت صبح فردا تا هشت شب به صورت رایگان دایر خواهد بود.

وی افزود: کارشناسان حوزه محیط زیست و حیات وحش نیز با حضور در موزه، به سوالات همشهریان در حوزه های مختلف طبیعت پاسخگو خواهند بود.

خانی با بیان این که هر سال نسبت به سال قبل، در ایام ویژه و تعطیل استقبال مردم چشمگیرتر می شود ادامه داد: برای افزایش بازدیدهای مردمی و علاقه بیشتر آنان به این حوزه، نیازمند فرهنگ سازی هستیم؛ چراکه محیط زیست و حیات وحش امانتی نزد ما است که باید آن را سالم به نسل های آینده واگذار کنیم.وی تصریح کرد: تا زمانی که این فرهنگ سازی انجام نشود، محیط زیست نیز رفته رفته تخریب شده و به طور کل از بین خواهد رفت.

خانی با اشاره به این که روزانه 500 الی 600 تن زباله در ارومیه تولید می شود خاطرنشان کرد: هشت درصد این آمار، زباله های پلاستیکی است، بدین معنی که 45 الی 50 تن مواد تجزیه ناپذیر که مدت عمر آن در دست افراد 12 دقیقه می باشد است.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست ارومیه اظهار کرد: برای جلوگیری از نابودی پوشش گیاهی، فرهنگ سازی نیاز بوده و به غیر از آن طبیعت و فضای سبز از بین خواهند رفت.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید