10:53|شنبه, اردیبهشت 08 ,1403
تاریخ انتشار: 31 شهریور 1396 - 21:10
کد خبر: 7289

نقدهایی که سبب بهبود فضای نمایشگاه کتاب آذربایجان‌غربی می‌شود

با هدف بهبود فضای نمایشگاه سراسری کتاب آذربایجان غربی در سال های آتی، بخشی از گله ها و انتقادات مردم را انعکاس دادیم.

نقدهایی که سبب بهبود فضای نمایشگاه کتاب آذربایجان‌غربی می‌شود

به گزارش سرویس اجتماعی باریش نیوز، پانزدهمین نمایشگاه سراسری کتاب ارومیه در حالی کار خود را در مجتمع فرهنگی هنری ارومیه، آغاز کرده که علاوه بر این که با ابتکاراتی همچون، خرید از کتابفروشی های خارج از نمایشگاه با بن های صادر شده ولی همچنان مشکلات محل برگزاری نمایشگاه پابرجا می باشد.

با این که، این محل شاهد برگزاری اکثر نمایشگاه ها در زمینه های مختلف می باشد، اما برای بهبود سازی چنین فضایی، نقد لازم است و لذا غرفه هایی که در اختیار نویسندگان، ناشران و فعالان اجتماعی- فرهنگی قرار می گیرد، باید امن، مناسب و به دور از هرگونه مشکلات محیطی همانند گرد و غبار باشد، اما متاسفانه اینطور نبوده و این معضلات همیشه همراه نمایشگاه می باشد.

یکی دیگر از مسائلی که مورد نقد بسیاری از بازدیدکنندگان قرار گرفته بود، ساعت اتمام نمایشگاه است، زمانی که مردم تازه تصمیم به بازدید از نمایشگاه می گیرند، این مهم در ساعت 9 شب، به کار خود پایان می دهد و همین سبب ناراحتی مراجعه کنندگان می شود.

زمان بندی نامناسب، همزمانی با چندین نمایشگاه، جشنواره، نبود تبلیغات کافی در خیابان های سطح شهر و هم زمان بودن با شروع مدارس و درگیری خانواده ها با مسائل بازگشایی مدارس از عواملی است که در کاهش بازدید و عدم فروش مناسب کتاب دخیل خواهد بود ولی می توان با کمی برنامه ریزی و دقت نظر در برگزاری چنین مراسم های مهمی تمام این مسائل را حل کرد.

با تبلیغات مناسب تر و بیشتر برای نمایشگاه کتاب، زمان بندی مناسب بعد از آغاز مدارس و دانشگاه ها، ایجاد مکانی با سطح ایمنی و آرامش بالاتر و لایق فرهنگ کتاب، می توان نتایج بسیار بهتری از این نمایشگاه را شاهد بود.

البته حمایت از نویسندگان بومی و دستگیری از آنها با اهدای بن های خرید کتاب، از بهترین اقداماتی است که در اقشار مختلف جامعه، انگیزه بسیاری برای خرید و ترویج فرهنگ کتابخوانی ایجاد می کند.

با بیان گوشه ای از مشکلات و گلایه های مردم در صدد آگاه سازی مسئولان مربوطه هستیم تا در سال های آتی با دیدگاهی ریزتر و دقیق تر و نه تنها رفع تکلیف، شاهد برگزاری نمایشگاه های با کیفیت تر و مطلوب تر باشیم.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید