08:17|پنجشنبه, اردیبهشت 20 ,1403
تاریخ انتشار: 28 شهریور 1396 - 22:36
کد خبر: 7263

معضل بیکاری؛ کلیشه ای که همچنان دغدغه مردم است

بیکاری و اشتغال دو بخش مهم و جدانشدنی اقتصاد می باشند که تاثیر بسزایی در پیشبرد اهداف اهداف یک ملت، یک جامعه و یک کشور را دارند.

معضل بیکاری؛ کلیشه ای که همچنان دغدغه مردم است

به گزارش سرویس اقتصادی باریش نیوز؛ بیکاری و اشتغال دو بخش مهم و جدانشدنی اقتصاد می باشند که تاثیر بسزایی در پیشبرد اهداف اهداف یک ملت، یک جامعه و یک کشور را دارند.
اشتغال و بیکاری به حدی مهم و تاثیر گذار می باشند که  می توانند یک کشور را به اوج خود رسانده و اگر در صورت مشکل در این 2 بخش یک کشور را متزلزل کرده و با مشکلاتی مواجه می سازد.
بیکاری عواقب بسیار مهلک و خطرناکی را بر روی بنیان خانواده می گذارد و حتی در موارد شدیدی منجر به فروپاشی خانواده نیز می شود؛ باید مسئولان فکری به حال وخیم اشتغال کرده و یکی از معضلات بزرگ جامعه را درمان کنند.

بیکاری در افراد تاثیرات بسیار زیادی را دارد که حتی می تواند در مواردی منجر به ترویج اعتیاد، طلاق و دزدی در جامعه شده و به بیان دیگر موجب ایجاد مشکلات بسیار وسیعی در میان افراد جامعه نیز می شود.

طبق گفته ربیعی وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی در کشور ایران ۳ میلیون و ۴۰۰ هزار بیکار وجود دارد، این آمار در مقابل جمعیت تقریبا 80 میلیون نفری ایران بسیار زیاد و بزرگ است، چرا که بسیاری از از جمعیت ایران یا به علت کهولت سن و یا به علت کمبود سن در شرایطی نیستند که جزو بیکاران به حساب بیایند.

با این شرایط باید ترتیبی اتخاذ شود و مسئولان کمر همت ببندند تا برای جوانان ایران اسلامی کاری کرده و اشتغالی فراهم آورند؛ بسیاری از اهداف کشور در اشتغال جوانان می باشد و هرچقدر که تعداد بیکار در یک کشور کم و آمار اشتغال بالا باشد مطمئنا تاثیر بسزایی در پیشرفت آن کشور خواهد گذاشت.

 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید