09:13|دوشنبه, اردیبهشت 31 ,1403
تاریخ انتشار: 28 شهریور 1396 - 18:16
کد خبر: 7254

بنیتا و آتنا؛ تلنگری گوش خراش که سبب بیداری والدین شد

ماجرای آتنا و بنیتا، تلنگری بود که خانواده ها بیش از قبل به زندگی فرزندان خود توجه کرده و نسب به استقلالی که به آنان داده می شود، حساس تر عمل کنند.

بنیتا و آتنا؛ تلنگری گوش خراش که سبب بیداری والدین شد

به گزارش سرویس اجتماعی باریش نیوز، بامداد امروز قاتل آتنای اصلانی، دختر پارس آبادی، به دار مجازات آویخته شد؛ ماجرای آتنا و بنیتا، تلنگری بود که خانواده ها بیش از قبل به زندگی فرزندان خود توجه کرده و نسب به استقلالی که به آنان داده می شود، حساس تر عمل کنند.

آن روی سکه؛ اگر کمی بیشتر دقت نظر داشته باشیم میبینم، کودکان معصوم بسیاری خفته در خاک هستند که طعمه ی افراد شیطان صفت شده اند؛ کافیست فقط قدری مطالعه خود را در این رابطه بالا برده تا از فراوانی چنین نمونه‌هایی مطمئن شویم؛ که چگونه معصومانه مورد تجاوز، آزار و اذیت جنسی و سپس قتل قرار گرفته‌اند، و چه خانواده هایی که آرزوهای شیرین خود را همراه با کودکانشان دفن کرده اند.

برای پیشگیری از اتفاق چنین رخدادهایی، نباید جای دوری، دنبال خطراتی که کودکانمان را تهدید میکند باشیم، لذا لازم است خانواده ها چشم و گوش خود را بازتر از قبل کنند و حساسیت وافری را به خرج دهند.

جامعه هنوز داغ از دست دادن معصومیت های کوچک خود را به دوش می کشد و تمام دختران و پسران بی گناه و معصوم دیگری که نامشان را هم نشنیده ایم در طعمه و دام این شیاطین پرپر شده اند، چنین اتفاقاتی لحظه به لحظه دل نگرانی خانواده ها را بیشتر و بیشتر می کند.

جلوگیری از اتفاقات تلخ این چنینی، وظیفه هر شخص و فردی است که در جامعه حضور دارد، می باشد، و لذا این تنها تقصیر قاتل و بیمار در جامعه نیست و نمی توان تمام تقصیرات را بر گردن فرد مرتکب این کار انداخت، بلکه تک تک ما به عنوان انسان مسئولیت داریم؛ البته که نقش ما به عنوان والدین و قشری از جامعه در این امر مهم، بسیار حائز اهمیت است.

شناسایی حریم‌ها، حفظ و صیانت از حریم خصوصی، آموزش مهارت‌های ارتباطی‌، توجه به نیازهای عاطفی و همینطور آموزش مهارت‌ها و افزایش دادن آگاهی کودکانمان در میان آنها و نیز آحاد مردم، توجه به قوانین و مسایل دینی و شرعی و رعایت شئونات، افزایش آگاهی‌های جنسی و نیز فراگیری تکنیک‌های‌ مقابله‌ای و از جمله آموزش و کسب مهارت‌های خود مراقبتی و نیز بسیاری از موارد دیگر، از وظایف اصلی خانوادهاست، تا فرزندان خود را آگاه تر کنیم تا به هر کسی اعتماد نکنند.

نباید این موضوع را فراموش کنیم که اولین نهاد، بزرگترین و مهمترین مجری در کاهش آسیب‌های اجتماعی کودکانمان، خانواده و مراکز آموزشی است که کودکان با آن ارتباط دارند؛ تربیت جنسی به‌موقع و درست به کودکان از طریق والدین و یا با کمک مشاور می‌تواند کمک بسیار بزرگی در کاهش این گونه خطرات باشد.

این نکته نیز بسیاراهمیت دارد که، کودکانی که مورد تجاوز قرار می‌گیرند صرفا دختر نیستند و آمار تجاوز به پسران حتی بیشتر از دختران است؛ نکته دیگر در امر آموزش، این است که والدین نیز در بیشتر موارد نیاز به آموزش رفتاری دارند و باید آگاهی خود را در رابطه با عدم نیاز به آویختن حجم زیاد زیورآلات به سر و گردن کودکان، بالا ببرند.

به همراه داشتن وسایل گران قیمت مانند تبلت، گوشی همراه، طلا و جواهرات و سایر وسایل با کودک در خارج از منزل می تواند ریسک اتفاقات ناگوار که در کمین کودکان است را افزایش دهد، به جای این ها کودکان را با رفتارهای خود مراقبتی و ایمن‌سازی، افزایش آگاهی و مهارت "نه" گفتن و نیز جرأت‌ورزی آموزش دهیم، البته نکته مهم این است که والدین باید قبل از کودک تمام مسائل مذکور را درک کرده و آموخته باشد.

جای کودکان زیر خاک نیست، هرکدام از این کودکان کشته شده می توانست یک آینده‌ساز موفق جامعه باشد، نه قربانی تجاوز بی‌رحمانه بیماران جنسی موجود در جامعه!

بنابراین باید به شدت مراقب فرزندانمان بوده و برای حفظ سلامت‌ روانی خود و خانواده و جامعه بطور جدی بکوشیم، سهم هر کدام از ما، یادگیری آگاهی، افزایش و نشر آن است؛ تا دیگر شاهد چنین وقایع تلخ دراطرافمان نباشیم و کودکان معصوم خود را قربانی نا آگاهی نکنیم.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید