12:12|دوشنبه, اردیبهشت 31 ,1403
تاریخ انتشار: 26 شهریور 1396 - 23:17
کد خبر: 7240

تدریس مطلوب به دانش آموزان نیازمند افزایش انگیزه معلمان است

امروزه هر سازمانی برای داشتن شرایط توسعه و موفقیت، در زمینه ی فعالیت خود، نیاز به استراتژی های مناسب در جذب نیروی انسانی، توجه و رسیدگی به نیروی کاری خود و ایجاد انگیزه برای نیروی کار را دارد.

تدریس مطلوب به دانش آموزان نیازمند افزایش انگیزه معلمان است

به گزارش سرویس اجتماعی باریش نیوز، امروزه هر سازمانی برای داشتن شرایط توسعه و موفقیت، در زمینه ی فعالیت خود، نیاز به استراتژی های مناسب در جذب نیروی انسانی، توجه و رسیدگی به نیروی کاری خود و ایجاد انگیزه برای نیروی کار را دارد.

سیستم آموزش و پرورش را می توان به عنوان یکی از مهم ترین سازمان های کشور نام برد، که اهمیت بسیار زیادی در پیشرفت و ارتقاء کشور دارد.

سازمان آموزش و پرورش باید با حمایت همه جانبه از کارکنان خود، شناخت نیازها و انتظارات معلمین و برآورد کردن آنها شرایط را برای بهبود هر چه بهتر اهداف سازمانی امکان پذیر سازد.

ما در جامعه کنونی و شرایط کشور شاهد فارغ التحصیلان زیادی هستیم که جویای کار هستند؛ آموزش و پرورش می تواند با جذب نیروی انسانی مورد نیاز و قرار دادن قوانینی برای جذب نیرو از جمله آراستگی ظاهری، سلامت جسمانی و روانی و توان علمی بالا درصدد جذب نیروی کار بهتر و کار آمدتر، به جبران کمبود معلم در مدارس و نیز بالا رفتن کیفیت آموزش یپردازد.

پرداخت حق و حقوق معلمان در زمان مناسب و حمایت مالی این قشر از جامعه نیز با توجه به شرایط اقتصادی حاکم در جامعه نیز بسیار موثر است؛ تا معلمان با حضور ذهن و آرامش خاطر در کلاس درس حضور داشته باشند، و با تمرکز کامل به آموزش آینده سازان مملکت مشغول شوند.

مدارسی که باید با توجه به ظرفیت و امکانات موجود، دانش آموزان را بپذیرند؛ تا معلم نیز بتواند به تمامی کودکان در یک سطح آموزش را ارئه دهد.

آموزش و پرورش با برنامه ریزی های لازم، باید به فکر مدارسی باشد که گنجایش تعداد قابل توجهی از دانش آموزان را در کلاس داشته باشد، و همچین باید توجه شود که در کلاسی با 40 دانش آموز ، قطعا کیفیت آموزش پایین خواهد بود.

سازمان آموزش و پرورش نیز باید با رسیدگی و توجه به مشکلات مدارس و معلمین که کم نبوده و نیازمند اهمیت اساسی می باشد، بتواند کیفیت بهتری از آموزش در اختیار دانش آموزان قرار دهد.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید