12:55|یکشنبه, اردیبهشت 23 ,1403
تاریخ انتشار: 22 مرداد 1396 - 20:59
کد خبر: 6907

فقری که به دنبال خود اعتیاد را تحمیل می کند/ جوانان دغدغه سیاست ندارند؛ آن ها را دریابیم 

فقر یکی از عللی است که سبب وجود اعتیاد شده است، جوانان ما هیچ گاه دغدغه سیاست نداشته اند، مسئولان با درک آنان، مشکل بیکاری را  حل کنند.

فقری که به دنبال خود اعتیاد را تحمیل می کند/ جوانان دغدغه سیاست ندارند؛ آن ها را دریابیم 

به گزارش سرویس اجتماعی باریش نیوز، برای این که بتوان از موقعیت زندگی و معیشتی مردم ارومیه، صحبت کرد و آن را به تصویر کشید، بهترین کار، رجوع به خود مردم است؛ ارومیه کلانشهری است که با بیشتر ساکنان آن دارای یک زندگی با منبع درآمد متوسط است و مطالبات بسیاری از مسئولان و مدیران شهری، برای رسیدگی خواستار هستند.

چهره های بسیار متفاوتی از فقر و ثروت در شهر وجود دارد، ولی موضوعی که مد نظر ما است، فقری است که گریبان گیر بسیاری از مردم شده و سبب انجام حرکت های زیادی از سوی این انسان ها می شود، یکی از این حرکت ها اعتیاد است، اعتیادی که ویران کننده زندگی هاست.

شاید این گزارش، به نوعی سبب سیاه نمایی شهرستان ارومیه باشد، اما باید واقعیت را پذیرفته و با چشم باز به آن نگریست، لذا در هنگام می توان کمک حال بسیاری از کسانی شد که اکنون درگیر این بیماری شده اند.

اعتیاد، بیماری است! قابلیت درمان دارد، لذا می توان با کمی توجه به آن ها خانواده های بسیاری را از مرز نابودی نجات داده و زندگی دوباره به آنان بخشید.

متاسفانه اکنون تنها دغدغه مسئولین، موضوع های سیاسی و اجتماعی است که هیچ نفع و ضرری برای مردم نداشته و تاثیری در طرز معیشیت آن ها ندارد؛ مردم ما خواستار رسیدگی به مطالبات و پاسخگو بودن به مشکلات آن ها هستند، یکی دیگر از مسئله هایی که خواستار توجه و اهمیت مسئولان ذی ربط می باشد، مشکل بیکاری است که سبب می شود از فکر و اندیشه فراوان، جوانان  به سمت راه های اشتباه جذب شده و جامعه را به سوی نابودی پیش ببرند.

جوانان ما، به ویژه جوانان شهرستان ارومیه، خواستار ایجاد شغل برای آینده خویش هستند؛ همان قدر که برخی مسئولان اظهار می کنند جوانان ما به دنبال پشت میز نشینی هستند، به همان اندازه نیز، کسانی هستند که این گونه نیاندیشیده و حاضر به انجام کارهای نو و دیگر شغل ها هستند.

اگر به این مسئله توجه نکرده و شانه از این دغدغه مردمی خالی کنیم، باید در انتظار جامعه باشیم که جوانان آن بیزار از ازدواج هستند، لذا مسئولانی که شانه از زیر بار مسئولیت خویش خالی می کنند، دیگر انتظار پیشرفت و رشد مملکت خویش، به ویژه ارومیه که تاثیر بسیاری در کشور خود دارد، را نداشته باشند.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید