15:57|یکشنبه, اردیبهشت 23 ,1403
تاریخ انتشار: 22 مرداد 1396 - 20:45
کد خبر: 6905

پساب های تصفیه شده مشکل قانونی برای ورود به دریاچه ارومیه ندارند

آبی که از فاضلاب ها می رود آلوده نیست و آن پساب تصفیه خانه ها است؛ پساب تصفیه خانه فاضلاب ارومیه و پساب تصفیه خانه شهرک صنعتی به سوی دریاچه ارومیه می رود.

پساب های تصفیه شده مشکل قانونی برای ورود به دریاچه ارومیه ندارند

پرویز آراسته مدیرکل حفاظت محیط زیست استان آذربایجان غربی در گفت و گو با سرویس اجتماعی باریش نیوز در خصوص پساب های فاضلاب که از طریق رودخانه ها به دریاچه ارومیه منتقل می شود اظهار داشت: آبی که از فاضلاب ها می رود آلوده نیست و آن پساب تصفیه خانه ها است؛ پساب تصفیه خانه فاضلاب ارومیه و پساب تصفیه خانه شهرک صنعتی به سوی دریاچه ارومیه می رود.

وی ادامه داد: در برخی مواقع که بارندگی رخ می دهد و آب باران نیز به شبکه جمع آوری فاضلاب اضافه می شود و در نهایت میزان ورودی آب به تصفیه خانه زیاد می شود و آن مناسب با حجم تصفیه خانه نمی باشد که در آن موقع فاضلاب بدون تصفیه شدن عبور می کند.

آراسته تصریح کرد: برای حل این مشکل فاز سوم تصفیه خانه در حال احداث می باشد و با قول هایی که داده شده است فاز سوم به بهره برداری خواهد رسید؛ با افتتاح و بهره برداری از فاز سوم تصفیه خانه فاضلاب ارومیه مشکل ورود فاضلاب تصفیه نشده به دریاچه ارومیه حل خواهد شد و همچنین طبق مصوبه ستاد احیای دریاچه ارومیه پساب تصفیه خانه فاضلاب می تواند یکی از منابع تامین کننده آب دریاچه ارومیه باشد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان آذربایجان غربی تصریح کرد: پساب تصفیه شده ای که طبق استانداردها باشد طبق مصوبه ستاد احیا مشکل قانونی برای ورود به دریاچه را ندارد.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید