12:54|دوشنبه, اردیبهشت 24 ,1403
تاریخ انتشار: 22 مرداد 1396 - 00:05
کد خبر: 6899

پساب فاضلاب هدایت شده به دریاچه ارومیه در هاله ای از ابهام قرار گرفت

باتوجه به این که ویدئوئی در رابطه با پساب فاضلاب هدایت شده به دریاچه ارومیه، که تصفیه نیز نمی شوند، از نادر قاضی پور، نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی، در فضای مجازی در حال انتشار است، این موضوع تبدیل به هاله ای از ابهام شده و منتظر پاسخگویی مسئولان مربوطه هستیم.

پساب فاضلاب هدایت شده به دریاچه ارومیه در هاله ای از ابهام قرار گرفت

به گزارش سرویس اجتماعی باریش نیوز، افزایش دمای هوا، بیش از آن که بر روی ساکنان آذربایجان غربی تاثیر بگذارد، بر روی کاهش سطح آب دریاچه ارومیه تاثیر گذاشته، و سبب شده تا "اورمو گولو" وضعیت اسفناکی را تجربه کند.

گذر زمان هرچه بیشتر به پیش می رود، بیشتر از قبل شاهد کاهش آب و ایجاد نا امیدی در بین انسان ها و مردم آذربایجان می شود؛ تنها کاری که در این میان، سبب خوشحالی شد، بارش هایی بود که در این اواخر بی نظیر و بی سابقه بود؛ لذا همین بارش باعث شد تا برخی مسئولان، این نرول الهی را به اسم خود تمام کنند.

گذشته از این مسئله، قول های بسیاری از مقامان مسئول، در رابطه با احیای دریاچه ارومیه با افق  چند ساله هایی که زود هنگام، تاریخ مذکور را تغییر می دهند، شنیده ایم، و نیز به گفته خودشان اقدامات زیادی در این راستا انجام گرفته و می گیرد.

یکی از این اقدامات، هدایت پساب فاضلاب به دریاچه ارومیه می باشد که اخیرا با افشاگری های بسیاری که در پی داشته، تبدیل به دغدغه ای بزرگ شده است.

نادر قاضی پور، نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی یکی از اشخاصی است که خواستار شفاف سازی مسئولان مربوطه، در رابطه با پساب تصفیه نشده فاضلاب و هدایت آن به دریاچه ارومیه می باشد.

وی با انتشار ویدئویی در این رابطه، به عبور این پساب و عدم تصفیه اشاره کرده و از خبرنگاران نیز برای بازدید این مکان که در مقابل پادگان المهدی ارومیه قرار دارد، دعوت کرده است.

وی همچنین در این ویدئو از کسانی سخن گفته که هزینه های مذکور را حیف و میل کرده و باز به مردم دروغ می گویند.

اما در این میان مسئولانی هستند که به طور مطمئنی از تصفیه پساب فاضلاب، سخن می گویند.

خانواده های بسیاری برای شنا به دریاچه ارومیه سفر می کنند و هنوز هم با اندیشه خاصیت درمانی لجن دریاچه، به استحمام می پردازند؛ بنابراین اذهان، به این مسئله مشغول می شود که مسئولان چگونه می خواهند پاسخگو باشند، چراکه در قبال مردم مسئول بوده و باید تکلیف دریاچه ارومیه را به زودی مشخص کنند.

باتوجه به این که در رابطه با احیای دریاچه ارومیه، به جز جلسات تشکیل شده، هیچ اقدام موثری انجام نمی گیرد، لذا باید در رابطه با فاضلاب های هدایت شده ای که تصفیه نمی شوند، روشنگری ایجاد شده و پاسخگوی همه سوالات ساکنین منطقه آذربایجان و اطراف دریاچه ارومیه باشند.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید