07:21|دوشنبه, اردیبهشت 24 ,1403
تاریخ انتشار: 21 مرداد 1396 - 00:12
کد خبر: 6891

بیمارستان 600 تخت خوابی جهتلو در دست پیگیری است

پیگیری بیمارستان 600 تخت خوابی در جهتلو، از دیگر برنامه های مهم می باشد، که با تفاهم با یک شرکت اتریشی، که از بزرگترین بیمارستان سازهای دنیا است، این مشکل نیز حل خواهد شد.

بیمارستان 600 تخت خوابی جهتلو در دست پیگیری است

روح الله حضرت پور، نماینده مردم ارومیه در گفت و گو با سرویس اقتصادی باریش نیوز گفت: در رابطه با قطار ارومیه، آقای آخوندی گفته بود که در آبان ماه قطار به ارومیه خواهد رسید ولی یکی از مشکلات، ایستگاه آخر قطار است که پنج کیلومتر خارج از شهر قرار دارد.

وی با اشاره به این که برای حل این مشکل پیشنهادی با موضوع این که با همکاری شهرداری، ایستگاه آخر را به فلکه دریا، در نزدیکی شهر احداث نماییم را ارائه دادیم افزود: به همین خاطر کارها بیشتر از قبل شده و اکنون برنامه ریزی کرده اند که معارض های پیش آمده را برطرف کنند.

حضرت پور ادامه داد: این یک کار عمرانی بوده و نمی توان زمان مشخصی تعیین کرد، چراکه تا بسترهای لازم فرآهم شود، زمان زیادی صرف خواهد شد.

وی بیان کرد: اما در تلاش هستیم که قطار را، امسال به ارومیه برسانیم؛ برخی ها در مصاحبه های خود زمان تعیین میکنند، اما این، یک اقدام عمرانی است و زمان افتتاح پروژه به هیچ عنوان مشخص نمی شود.

حضرت پور با بیان این که هر مسئول و هر نماینده، باید برای خود یک هدف و چشم اندازی تعریف کند تصریح کرد: بنده خود، بیشتر برای مشکلات شهری و شاخص هایی که شهر، نیازمند آن است برنامه ریزی کرده ام که بخش آموزش و بهداشت است، که از واجب ترین مشکلاتی است که باید در جهت رفع آن قدم برداشت.

عضو کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: صد در صد ظرفیت را برای پیگیری مطالبات این بخش به کار گرفته می شود؛ در بخش آموزش و پرورش نیز، وظیفه ما این است که پله پله قدم برداریم و فضای آموزشی را توسعه بدهیم.

وی با اشاره به این که رسیدگی به وضعیت مدارس و کلاس های درس در فضای آموزشی از مهم ترین مطالباتی است که باید پیگیری شود گفت: آموزش و پرورش آذربایجان غربی نیز عنایت ویژه ای به این بخش دارد و درست رسیدگی قرار داده اند.

حضرت پور عنوان کرد: در استان ما 313 کانکس کلاس درس وجود دارد که از این تعداد در خود شهر ارومیه 33 کانکس وجود دارد، که اولویت بنده، حذف این کانکس هایی است که برخی دانش آموزان ما در آن ها مشغول تحصیل هستند، می باشد.

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: با سه خیر مدرسه ساز گفت و گوهای لازم انجام شده و با امضای تفاهم نامه و دریافت بودجه لازمه، 24 کلاس از این 33 کلاس کانکس ها، با تشخیص آموزش و پرورش برای ساخت مدارس مذکور، مدرسه ها نیز ساخته خواهند شد.

وی افزود: اولویت بعدی، وضعیت بهداشتی است که در بیمارستان ها حاکم می باشد و لازمه پیگیری است.

حضرت پور بیان کرد: الحمدالله در این چهار سال قدم های خوبی در این راه برداشته شده است و با پیگیری های لازم، 28 تفاهم نامه با شهرداری ارومیه بسته شده که در 28 نقطه حاشیه نشینی نیز، مراکز جامع سلامت ساخته شد.

وی با بیان این که گردشگری سلامت نیز از مهمترین اولویت های دیگر  ما است ادامه داد: می توان از ظرفیت استان در این راستا استفاده خوبی کرد چرا که هزینه درمان در استان ما بسیار پایین می باشد؛ کشورهایی که با ما همسایه هستن، متاسفانه زیاد نمی توانند برای درمان مراجعه کنند.

نماینده مردم ارومیه اظهار کرد: یکی از نمونه ها اربیل عراق است که کنسولگری آن در مشهد قرار دارد ولی رفت و آمد طولانی صرف نمی کند؛ به همین خاطر امتیازات دو کنسولگری را در ارومیه دریافت کنم و شرطی که به لحاظ امنیتی گذاشته اند، دریافت مجوز از وزارت اطلاعات است.

وی با اشاره به این که تمام این اقدامات، خیر و برکتی است که برای شهر دارد و اقدام مثبتی به شمار می رود تصریح کرد: برقراری بیس هواپیمایی آسمان، از دیگر اقداماتی است که صورت گرفته است، چراکه گلایه بسیاری از تاخیر پروازها وجود دارد.

حضرت پور افزود: ساختمانی برای فروش بلیط و مستقر شدن برای آن لازم بود که با همکاری استانداری و شهرداری، آن نیز حل گردید و پس از حل مراحل اداری آن، 15 شهریور ماه، این بیس، برقرار خواهد شد.

وی ادامه داد: زیرساخت های ما نیازمند رسیدگی می باشد و با آماده سازی آن، می توان گردشگری سلامت را در ارومیه راه اندازی نمود.

حضرت پور با بیان این که پیگیری بیمارستان 600 تخت خوابی در جهتلو، از دیگر برنامه های مهم می باشد گفت: با تفاهم با یک شرکت اتریشی که از بزرگترین بیمارستان ساز در دنیا است، این مشکل نیز حل خواهد شد.

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: برنامه ریزی که در این مورد شده، دهکده سلامتی است که ذکر میشود که بیمارستان یکی از اولویت های آن می باشد.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید