20:01|یکشنبه, اردیبهشت 09 ,1403
تاریخ انتشار: 16 مرداد 1396 - 00:52
کد خبر: 6845

تولید داخلی نیازمند توجه به پتانسیل های منطقه ای است

برای افزایش تولید داخلی و ایجاد اشتغال، باید به پتانسیلب های منطقه توجه کرده و اهمیت فراوانی به آن ها داده شود.

تولید داخلی نیازمند توجه به پتانسیل های منطقه ای است

حجت الاسلام و المسلمین عیسی برادری در گفت و گو با سرویس اقتصادی باریش نیوز، با اشاره مشکل اشتغال جامعه گفت: باتوجه به این که امسال نیز به اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال نامگذاری شده است، باید به این مقوله توجه بسیاری کرده و آن را مهم و اساسی تلقی کرد.

وی با بیان این که تا زمانی که به فرهنگ تولید اهمیت داده نشود، اشتغال نیز لنگ خواهد بود افزود: اگر بتوانیم به مردم تسهیلاتی بدهیم که نسبت به تولید بپردازند، یقینا تولید رونق گرفته و درآمد کشور نیز بیشتر خواهد شد.

برادری ادامه داد: متاسفانه در بحث تولید داخلی دارای مشکل بوده و همین سبب ایجاد مشکل در اشتغال نیز شده است؛ دیدگاه های اغلب ما به سمت خارج می باشد درحالی که مسئله ای که باید به آن اهمیت داده شود، توجه به تولید داخلی است.

وی با اشاره به این که شهرستان تکاب دارای پتانسیل های بسیاری است اظهار کرد: مخازن تکاب یکی از این ظرفیت ها می باشد، نباید مردم را از تولید جدا کنیم؛ برای مثال کسانی که در بخش کشاورزی و دامداری مشغول به کار بودند اکنون به کارگری در مخازن سنگ مشغول هستند و تولید محصولات کشاورزی و دامداری رها شده است.

امام جمعه تکاب تصریح کرد: تکاب جزء قطب های عسل استان می باشد و حداقل سالانه هفت میلیارد درآمد عسل از شهرستان تکاب داریم؛ با تخریب محیط زیست و منابع طبیعی تولید عسل نیز کم کم کاهش می یابد.

برادری با بیان این که باید به این موضوعات توجه بسیاری شود خاطرنشان کرد: این ها همه بخشی از جامعه را تحت تاثیر گذاشته اند و هرکدام از شهرستان ها به نوعی سهم عظیمی در اقتصاد، اشتغال و تولید کشور دارند.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید