09:09|یکشنبه, اردیبهشت 09 ,1403
تاریخ انتشار: 15 مرداد 1396 - 23:54
کد خبر: 6842

امسال برای پنج هزار و 500 نفر اشتغال ایجاد می شود

قصد داریم در طول سال 96، برای پنج هزار و 500 هزار نفر ایجاد اشتغال کنیم؛ همچنین در نظر داریم در مهرماه سال جاری در جشن عاطفه ها، یک هزار و 500 پایگاه نیز برپا کنیم.

امسال برای پنج هزار و 500 نفر اشتغال ایجاد می شود

به گزارش سرویس اجتماعی باریش نیوز، عزیز سهندی، مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) آذربایجان غربی، صبح امروز در جمع خبرنگاران، به تشریح عملکرد کمیته امداد استان پرداخته و گفت: کمیته امداد به عنوان یک نهاد انقلابی، تنها کارکردش محدود به زمان انقلاب نمی باشد.

وی با بیان این که این نهاد از سال 42 به فرمان امام خمینی (ره)، کارش را به طور غیر رسمی آغاز کرده است افزود: پس از گذشت 38 سال، فقر زمان انقلاب با اکنون تفاوت بسیاری کرده و نوع نیازهای مردم نیز متفاوت شده است، لذا بر همین اساس سیاست های کمیته تغییر کرده است.

سهندی ادامه داد: کمیته امداد به عنوان یک ایستگاه و درمانگاه تعریف می شود و جای ماندن نیست بنابراین ما مکلف هستیم که هرساله ده درصد از مددجویان خود را از حمایت کمیته خارج نماییم.

وی با اشاره به این که 123 هزار نفر از مردم استان که به نوعی 4 درصد جمعیت و 64 هزار و 500 خانوار، 8 درصد خانواده تحت حمایت کمیته امداد آذربایجان غربی هستند بیان کرد: 62 درصد از افراد تحت حمایت، زن سرپرست خانوار، 46 هزار خانوار سالمند با فعالیت 129 مددکار در کمیته امداد هستند.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) آذربایجان غربی تصریح کرد: در کنار اجرای طرح مددکار محوری در استان، طرح پزشک خانواده با 475 پزشک، 270 وکیل خانواده و 17 مشار خانواده به صورت رایگان به افراد تحت پوشش خدمات ارائه می دهند.

سهندی با اشاره به علل مراجعه افراد به کمیته امداد اظهار کرد: فوت سرپرست خانواده، سرپرستان از کار افتاده، خانواده های طلاق گرفته و بیماری سرپرست از جمله علل عمده مراجعه به کمیته امداد می باشد.

وی خاطرنشان کرد: باتوجه به این که 76 درصد خانواده ها یک یا دو نفره هستند باید به آلارم جامعه رو به پیری توجه کرد و این مسئله را جدی گرفت؛ در سال 96 نیز یکی از اتفاقات مهم و چشمگیر، افزایش مستمری مددجویان می باشد.

سهندی با اشاره به این که یکی از سیاست های اصلی کمیته، جوان سازی خیرین است گفت: تعداد ده هزار و 600 یتیم در آذربایجان غربی شناسایی شده است که توسط 27 هزار حامی، حمایت می شوند.

وی افزود: قصد داریم در طول سال 96، برای پنج هزار و 500 هزار نفر ایجاد اشتغال کنیم؛ همچنین در نظر داریم در مهرماه سال جاری در جشن عاطفه ها، یک هزار و 500 پایگاه نیز برپا کنیم.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید