11:09|یکشنبه, اردیبهشت 09 ,1403
تاریخ انتشار: 15 مرداد 1396 - 02:33
کد خبر: 6838

کارخانه پتروشیمی میاندوآب سال 97 به بهره برداری می رسد

شروع پروژه احداث کارخانه پتروشیمی که چندین سال به صورت راکد باقی مانده بود و در دولت یازدهم فعالیت آن، آغاز شد، و اکنون نیز با پیشرفت فیزیکی 40 درصد مشغول به فعالیت بوده و تا سال 97 به بهره برداری خواهد رسید.

کارخانه پتروشیمی میاندوآب سال 97 به بهره برداری می رسد

ناصر امیری، فرماندار میاندوآب در گفت و گو با سرویس اقتصادی باریش نیوز، با اشاره به اقدامات انجام گرفته در خصوص سرمایه گذاری داخلی و خارجی در طول دولت یازدهم در این شهرستان گفت: در رابطه با جذب سرمایه گذاری خارجی، توانسته ایم یک شرکت چینی، که در زمینه تولید محصولات "یو پی وی سی" فعالیت دارد، را جذب کرده و با سرمایه گذاری اولیه به مبلغ چهار میلیارد تومان، به فعالیت بپردازد.

وی افزود: شروع پروژه احداث کارخانه پتروشیمی که چندین سال به صورت راکد باقی مانده بود و در دولت یازدهم فعالیت آن، آغاز شده بود، اکنون با پیشرفت فیزیکی 40 درصد مشغول به فعالیت بوده و تا سال 97 به بهره برداری خواهد رسید.

امیری با بیان این که از نیمه دوم سال 92 تا پایان سال 95، تعداد 45 واحد تولیدی راه اندازی شده ادامه داد: برای این تعداد واحد تولیدی، 87 میلیارد تومان سرمایه گذاری انجام گرفته و همچنین برای یک هزار و پنجاه نفر نیز ایجاد اشتغال صورت گرفته است.

وی اظهار کرد: در راستای رفع موانع تولید و رونق تولید و با تصویب کارگروه، و از سوی بانک های عامل به تعداد 13 واحد تولید صنعتی، مبلغ 5/25 میلیارد تومان و تعداد 41 واحد تولیدی بخش کشاورزی مبلغ 4/3 میلیارد تومان تسهیلات پرداخت شده است.

امیری با اشاره به برنامه های انجام گرفته برای جذب سرمایه گذار در میاندوآب عنوان کرد: تدوین زمینه ها و فرصت های سرمایه گذاری، شناسایی قابلیت های خاص و متمایز شهرستان و تبیین نقشه راه سرمایه گذاری و ارائه آن به سرمایه گذار، از جمله اهدافی است که شهرستان میاندوآب در کمیته راهبردی سرمایه گذاری در پیش دارد.

فرماندار میاندوآب اظهار کرد: ما در مرحله دوم این اهداف قرار داشته و ادارات ذی ربط موظف به شناسایی و ارائه قابلیت های خاص و متمایز شهرستان هستند.

وی با بیان پتانسل ها و ظرفیت های شهرستان میاندوآب گفت: این شهرستان با داشتن فضاهای مناسب به لحاظ گردشگری، منطقه کوهستانی بخش باروق با داشتن ارتفاعات مناسب برای کوهنوردی و رودخانه های آجرلو، قوری چای و روستاهای بکر، زمینه مناسب برای سرمایه گذاری و جلب گردشگر را دارد.

امیری ادامه داد: تالاب نوروزلو و کمپ سد نوروزلو به عنوان منطقه ویژه گردشگری و سواحل زیبای زرینه روز و سیمینه رود، زمینه مناسب برای سرمایه گذاری می باشند.

وی با اشاره به زمینه تولید، با توجه به در شرف بودن اتمام پتروشیمی میاندوآب که تولید این واحد پلی اتیلن سنگین خواهد بود افزود: زمینه فعالیت و سرمایه گذاری برای صنایع پایین دستی این فرآورده نیز محیا است و در بخش معدن با توجه به وجود معادن غنی انواع سنگ در بخش باروق، زمینه سرمایه گذاری فرآهم می باشد؛ در بخش کشاورزی و دامداری نیز با توجه به وجود زمینه های حاصل خیز و فراوانی دام در دشت زرینه رود، سرمایه گذاری در زمینه های صنایع تبدیلی می تواند مورد توجه سرمایه گذاری قرار گیرد و همچنین موضوع بوم گردی هم از عناصر ایجاد اشتغال محسوب می شود.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید