18:01|شنبه, اردیبهشت 08 ,1403
تاریخ انتشار: 15 مرداد 1396 - 01:54
کد خبر: 6837

76 مورد قلع و قمع در آذربایجان غربی اجرا شد

در چهار ماهه نخست سال جاری  76 مورد از تغییر کاربری های غیرمجاز در اراضی زراعی و باغی استان قلع و قمع بنا شده است.

76 مورد قلع و قمع در آذربایجان غربی اجرا شد

به گزارش سرویس اجتماعی باریش نیوز، محمود مظلومی با اشاره به تغییر کاربری های غیرمجاز در اراضی زراعی و باغی استان گفت: در چهار ماهه نخست سال جاری  76 مورد از تغییر کاربری های غیرمجاز در اراضی زراعی و باغی استان قلع و قمع بنا شده است..

مظلومی با اشاره به راه اندازی سامانه 131 جهت دریافت گزارش های مردمی برای حفاظت از اراضی کشاورزی استان از سال 94 در محل مدیریت امور اراضی استان، افزود: این سامانه با هدف ارتباط مردمی برای اطلاع رسانی جهت پیشگیری و برخورد با ساخت و سازهای غیر مجاز در اراضی زراعی و باغی راه اندازی شده است.

وی ادامه داد: مستندسازی مستمر گزارش‌ها و فعالیت‌ها از سوی تمامی حلقه‌های زنجیره حفاظت اراضی کشاورزی از مرحله دریافت گزارش از سوی اپراتور سامانه 131 تا اقدام نیروهای گشت حفاظت اراضی، نقش مهمی در دقت عمل و انجام موثر و قانونی وظایف ایفا می‌کند.

مدیر امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی استان خاطرنشان کرد: در طی ۴ ماهه نخست سال جاری تعداد ۴۰۹ مورد گزارش مردمی در سیستم سامانه ۱۳۱ استان ثبت شده است که تعداد ۲۳۲ مورد از این گزارش ها در زمینه تغییر کاربری ، ۱۰۶ مورد گزارش مشاوره ای بوده است.

وی با بیان اقدامات انجام شده در سه ماهه نخست سال جاری دررابطه با رفع تداخلات اراضی آذربایجان غربی افزود: در این بازه زمانی در مجموع سه هزار و 240 هکتار از پلاک های مطروحه دارای تداخل که یک هزار و 579 هکتار ازاین اراضی جزء اراضی ملی هستند و بیش از 905 هکتار از این اراضی تثبیت و تعیین تکلیف شده اند.

وی اضافه کرد: در این راستا یک هزار و 493 هکتار از اراضی نیز که جزء اراضی غیر ملی بودند ساماندهی و تعیین تکلیف شدند.

مظلومی با اشاره به این که  در این بازه زمانی 5 پلاک دارای نقشه تجمیعی به کمیسیون استانی ارسال شده است افزود : در راستای اجرای قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغها در سه ماهه اول سال جاری تعداد 14 مورد طرح دعوی علیه متخلفین صورت گرفته و در طی این مدت 31 رای در پرونده های تغییر کاربری غیر مجاز صادر گردیده است.

وی ادامه داد: تعداد 112 مورد تغییر کاربری غیر مجاز در 5 هکتار از اراضی زراعی استان در این مدت شناسایی شده است.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید