04:55|یکشنبه, اردیبهشت 09 ,1403
تاریخ انتشار: 15 مرداد 1396 - 01:31
کد خبر: 6836

برنامه ها برای توسعه راه های استان/بیم ها و امید ها

استان آذربایجان غربی نیز به سبب موقعیت استراتژیک و پتانسیل های کافی در برخی بخش ها نیازمند توسعه کمی و کیفی راه ها می باشد، در سال های اخیر برنامه هایی در این زمینه ارائه شده است که در صورت تحقق آن ها می توان به آینده استان امیدوار بود.

برنامه ها برای توسعه راه های استان/بیم ها و امید ها

 به گزارش سرویس اقتصادی باریش نیوز، راه زیربنای توسعه است، اتصال به  نقاط دیگر باعث می شود تا ارتباطات تجاری، توریستی و فرهنگی به وجود بیاید و تکنولوژی تسری پیدا کند، استان آذربایجان غربی نیز به سبب موقعیت استراتژیک و پتانسیل های کافی در برخی بخش ها نیازمند توسعه کمی و کیفی راه ها می باشد، در سال های اخیر برنامه هایی در این زمینه ارائه شده است که در صورت تحقق آن ها می توان به آینده استان امیدوار بود.

آذربایجان غربی جزو معدود استان هایی است که از سه فرودگاه بهره می برد، فرودگاه بین المللی ارومیه، فرودگاه خوی و فرودگاه منطقه آزاد ماکو؛ وجود سخت افزار های فرودگاهی کافی امری بسیار مطلوب است، مطمئنا اگر تعاملات و برنامه ریزی های مورد نیاز میان متولیان امر صورت بگیرد از این موقعیت به وجود آمده می توان نهایت استفاده را برد، چراکه انگیزه های لازم  برای توریست ها و سرمایه گذاران باید به وجود بیاید تا آن ها قصد سفر به استان ما را بکنند.

در بحث راه ریلی متأسفانه وضع به اندازه راه های هوایی جالب نیست، سال هاست که قرار است مرکز استان به شبکه راه آهن متصل شود اما این اتفاق به دلایل مختلف به تأخیر افتاده است، هرچند در ماه های اخیر خبرهای خوبی به گوش می رسد لیکن مردم استان هنوز هم نمی توانند به طور قطع باور کنند که این امر میمون و مبارک به زودی به وقوع می پیوندد؛ با آغاز به کار حرکت قطار ها در استان موانع زیادی از سر راه برداشته خواهد شد، هزینه پایین و ظرفیت باربری بالای قطار سبب توسعه بخش صنعت و معدن استان می شود و تولید کنندگان ما می توانند با هزینه کم تر محصول خود را به دوردست ترین نقاط کشور صادر کنند.

راه های زمینی استان سال هاست که از این دست و آن دست کردن ها به تنگ آمده اند، هنوز تمام قطعات بزرگراه های درون استان مانند بزرگراه ارومیه_میاندوآب و ارومیه_ماکو تکمیل نشده اند و پل میان گذر شهید کلانتری(ارومیه_تبریز) کاملا مورد بهره برداری قرار نگرفته است؛ در مورد آزاد راه های ارتباطی به خارج از استان برنامه های جالب توجه بسیار است اما معلوم نیست تعلل ها تا چه حد آزار دهنده خواهند بود، کریدور غرب کشور که آذربایجان غربی را به خوزستان متصل می کند می تواند پتانسیل های تجاری استان را افزایش دهد و شرق اروپا را به اقیانوس هند وصل کند، آزادراه بازرگان_تبریز که جزئی از آزادراه تهران_بازرگان است سبب سهولت در ترانزیت کالا و نیز رونق بیش از پیش منطقه آزاد ماکو می شود، همچنین بزرگراه حاج عمران_نقده _میاندوآب  نیز سبب سهولت دسترسی به جنوبی ترین مرز استان، خروج آن از بن بست و افزایش ترانزیت کالا از این مرز می شود.

به نتیجه رسیدن این طرح های اساسی و تأثیر گذار نقطه عطفی در اقتصاد استان به حساب می آید و این امر تنها با برنامه ریزی و مدیریت درست عملی می شود، امید است که برخلاف گذشته اینگونه باشد.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید