10:06|جمعه, اردیبهشت 21 ,1403
تاریخ انتشار: 14 مرداد 1396 - 21:49
کد خبر: 6828

آینده شغلی رانندگان تاکسی تضمین شود!

کار رانندگان تاکسی بسیار سخت و مهم است، تاکسی و رانندگان این بخش مهم از ناوگان حمل و نقل شهری در ارومیه با مشکلات عدیده و بزرگی مواجه هستند، رانندگان تاکسی سهم بسیار زیادی در حمل و نقل عمومی دارند بطوریکه اکثریت مسافران در داخل شهر ارومیه با تاکسی جابه جا شده و به مقاصد خود می رسند.

آینده شغلی رانندگان تاکسی تضمین شود!

به گزارش سرویس اجتماعی باریش نیوز، کار رانندگان تاکسی بسیار سخت و مهم است، تاکسی و رانندگان این بخش مهم از ناوگان حمل و نقل شهری در ارومیه با مشکلات عدیده و بزرگی مواجه هستند، رانندگان تاکسی سهم بسیار زیادی در حمل و نقل عمومی دارند بطوریکه اکثریت مسافران در داخل شهر ارومیه با تاکسی جابه جا شده و به مقاصد خود می رسند، شهرارومیه همانند دیگر شهرها قطار داخل شهری و یا مترو ندارد که مردم از آن ها استفاده نمایند، پس از مطرح شدن این مبحث می توان به نقش بسیار ویژه رانندگان تاکسی در این زمینه دست یافت ولی آن گونه که شایسته این قشر زحمت کش در جامعه است به حق و حقوق خود نمی رسند و به آن ها توجه خاصی نمی شود در حالیکه اگر این نیروهای زحمت کش جامعه نبودند بسیاری از افراد و مردم در زندگی روزمره خود به مشکلات زیاد و عدیده ای برخورد می کردند.

رانندگان تاکسی باید در سرما و گرما در روز و شب کار کنند، اگر راننده ای چند روز به مسافرت برود یا در بیمارستان بستری شود از مزد روزانه خود طی آن روزها محروم خواهد شد که باید در این زمینه فکری به حال این عزیزان کرد که به نوعی نباشد که زحمات چندین ساله آن ها به هدر رود؛ مگر راننده تاکسی تا چه سنی می تواند رانندگی کند؟ آیا تا به حال فکری به آینده آن ها شده است؟ باید آینده شغلی آنان تضمین شود!

رانندگی تاکسی یکی از سخت ترین و مسئولیت پذیرترین مشاغل جامعه است که با همه مردم سروکار دارند و طبیعی است که خواستار حق و حقوق بیشتری باشند، سازمان تاکسیرانی می تواند با تدابیری بیشتر امکانات و رفاه بیشتری برای رانندگان تاکسی ایجاد نماید و به نوعی آینده شغلی آن هال را تضمین کند.

آنقدر که این شغل مهم و حساس  است مشکلات مهم و حساس زیادی را نیز دارد از یک سو ترافیک های شدید خیابان های ارومیه که بعد از پایتخت دومین شهر پرترافیک ایران می باشد، از سوی دیگر نرخ پایین کرایه ها و صد البته کمبود مسافر و فزونی تاکسی و همچنین ماشین های شوار شخصی که با توجه به عدم وجود شغل مناسب در خیابان ها جولان می دهند و به مسافر کشی مشغول می شوند و حقی از تاکسی داران ضایع می نمایند، با اندیشه مسئولان و با تعیین جرایمی ویژه برای مسافربران شخصی می توان با سخت گیری بیشتری و با کمک مردم در عدم سوار شدن به ماشین های شخصی می توان حداقل کمی از خستگی این قشر زحمت کش جامعه کاست،از دیگر مشکلات رانندگان تاکسی می توان به مشکل پول خرد، عدم وجود ایستگاه های مناسب، یکسان بودن قیمت سوخت با دیگر ماشین ها و... اشاره کرد.

 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید