07:39|جمعه, اردیبهشت 14 ,1403
تاریخ انتشار: 13 مرداد 1396 - 05:04
کد خبر: 6815

اولویت اصلی در سال های گذشته اتمام پروژه های نیمه تمام بود

در سال های اخیر فعالیت های مهمی در راستای اقتصاد آب، توسعه نیروی انسانی، چابک سازی و کوچک سازی و توانمند سازی افراد در شرکت آب و فاضلاب استان آذربایجان غربی انجام گرفته است است.

اولویت اصلی در سال های گذشته اتمام پروژه های نیمه تمام بود

به گزارش پایگاه خبری باریش نیوز صبح امروز رسول اکبری در آیین  افتتاح مدول دوم سامانه فاضلاب شهر خوی عنوان داشت: در سال های اخیر فعالیت های مهمی در راستای اقتصاد آب، توسعه نیروی انسانی، چابک سازی و کوچک سازی و توانمند سازی افراد در شرکت آب و فاضلاب استان آذربایجان غربی انجام گرفته است است.

وی ادامه داد: در سال های گذشته پروژه‌های نیمه تمام در دستور کار قرار گرفت و پروژه‌های نیمه تمام با عمر 15 سال را به 4 سال کاهش داده شده است و استارت تولید انرژی پاک نیز در آذربایجان غربی  و مدیریت بدون پول با دستور استاندار آذربایجان غربی در سطح استان اجرایی شده است.

مدیرعامل شرکت آبفا آذربایجان غربی خاطر نشان کرد: در آذربایجان غربی حدود 75 پروژه در بحث آبفا با اعتباری بالغ بر یک هزار و 100 میلیارد تومان در حال انجام است.

این مقام اظهار داشت: در دولت یازدهم 5 پروژه تصفیه خانه در استان آذربایجان غربی افتتاح شد که مدول دوم تصفیه خانه ارومیه با ظرفیت 40 هزار متر مکعب از مهمترین آن‌هاست و امروز نیز تصفیه خانه خوی با 15 هزار متر مکعب در حال اجرا است.

اکبری افزود: در یک الی دو سال آینده نیز 25 میلیون متر مکعب به ظرفیت تصفیه خانه‌های این استان اضافه خواهد شد.

مدیرعامل شرکت آبفا استان تصریح کرد: در بخش آب 1.5 متر مکعب در ثانیه بر ظرفیت تامین آب اضافه شده است و یکی از اقدامات مهم ما استفاده از منابع آب پایدار در استان است.

اکبری تصریح کرد: در آذربایجان غربی 47 درصد آب سطحی  و 53 زیر سطحی وجود دارد که قرار شده است در 2 تا 3 سال آینده به 75 میلیون متر مکعب سطحی افزایش پیدا کند.

اکبری یادآور شد: 4 تصفیه خانه در استان وجود دارد که بالای 70 درصد پیشرفت دارند و کل نیاز ما بین 180 تا 190 میلیون متر مکعب در سال است که 60 میلیون متر مکعب توسط این 4 تصفیه خانه اضافه می‌شود.

مدیرعامل شرکت آبفای آذربایجان غربی در پایان خاطر نشان کرد: هم اکنون شهرستان خوی از منابع آب پایدار بی‌نصیب است و هنوز از آب‌های زیر سطحی استفاده می‌کنند و از سد آغ چای باید زمینه تامین آب منابع پایدار فراهم کرد.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید