13:41|جمعه, اردیبهشت 14 ,1403
تاریخ انتشار: 13 مرداد 1396 - 04:28
کد خبر: 6814

آب در تمامی نقاط ایران به مسئله حادی تبدیل شده است/ باید مصرف آب کشاورزی، صنعت و شرب را مدیریت کنیم

مبحث آب در تمامی نقاط ایران مسئله حادی شده است؛ کمبود آب به دلیل کمبود منابع آب است و چون کشور ایران در منطقه خشک و نیمه خشک است و کمتر از یک سوم بارندگی متوسط دنیا در ایران بارندگی وجود دارد.

آب در تمامی نقاط ایران به مسئله حادی تبدیل شده است/ باید مصرف آب کشاورزی، صنعت و شرب را مدیریت کنیم

به گزارش پایگاه خبری باریش نیوز صبح امروز حمید چیت چیان در آیین  افتتاح مدول دوم سامانه فاضلاب شهر خوی عنوان داشت: مبحث آب در تمامی نقاط ایران مسئله حادی شده است؛ کمبود آب به دلیل کمبود منابع آب است و چون کشور ایران در منطقه خشک و نیمه خشک است و کمتر از یک سوم بارندگی متوسط دنیا در ایران بارندگی وجود دارد.

وی ادامه داد: متوسط بارندگی در کشور از 259 میلی متر به 240 میلی متر نزول کرده است و دمای کشور نیز به دلیل وجود پدیده گرمایش زمین و تغییر اقلیم افزایش یافته است.

وزیر نیرو تصریح کرد: باید مصرف آب کشاورزی، صنعت و شرب را مدیریت کنیم و میزان مصرف آب را کاهش دهیم که این عمل شدنی و الزامی است.

حمید چیت چیان اظهار کرد: از مهم ترین مسائلی که در مدیریت آب در شرایط ویژه بسیار مهم است و باید در نظر قرار داد مسئله فاضلاب است و اگر فاضلاب بدون تصفیه به محیط وارد شود موجب آلودگی شده و علاوه بر آن هر میزان فاضلاب‌‌ رها شده در محیط 4 برابر آب‌های قابل مصرف را نیز آلوده می‌کند و آن آب را نمی‌توان مصرف کرد چرا که آلوده شده و برای جلوگیری از این کار باید شبکه‌های فاضلاب ایجاد شود.

وزیر نیرو در پایان خاطر نشان کرد: اگر سم و کود کشاورزی بیش از استاندارد و میزان تعیین شده استفاده شود موجب آلودگی منابع آب می‌شود و فاضلاب صنعت نیز آب را آلوده می‌کند که در این راستا در 4 سال اخیر 42 تصفیه خانه فاضلاب جدید را ساخته و مورد استفاده قرار دادیم.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید