17:35|جمعه, اردیبهشت 14 ,1403
تاریخ انتشار: 12 مرداد 1396 - 01:25
کد خبر: 6809

دوچرخه های سطح شهر ارومیه، طرحی ناموفق

سیستم هوشمند دوچرخه چند سالی می شود که در سطح شهر ارومیه دیده می شود، این دوچرخه ها با هدف کاهش ترافیک در سطح شهر ارومیه و همچنین کاهش آلودگی های حاصل از دود اگزوزهای ماشین بود.

دوچرخه های سطح شهر ارومیه، طرحی ناموفق

به گزارش سرویس اجتماعی باریش نیوز، سیستم هوشمند دوچرخه چند سالی می شود که در سطح شهر ارومیه دیده می شود، این دوچرخه ها با هدف کاهش ترافیک در سطح شهر ارومیه و همچنین کاهش آلودگی های حاصل از دود اگزوزهای ماشین بود.

در سال های گذشته جایگاه های دوچرخه در سطح شهر ارومیه نصب و دوچرخه های متعدد در برخی نقاط ارومیه تعبیه شد؛ این سیستم می توانست برای کاهش ترافیک و آلودگی هوای شهر ارومیه بسیار موثر و مثمر ثمر باشد ولی عدم مدیریت صحیح و بجا در این شرایط موجب عدم توجه و استفاده از این دوچرخه توسط مردم شد.

مردم ارومیه به آن شکل از این دوچرخه ها استفاده و استقبال نکردند و این عامل موجب تعطیلی این دوچرخه ها نیز گردید؛ از فواید مهم و موثراین سیستم جابجائی سریع و قابل انعطاف برای مسافت های کوتاه، کاهش آلودگی هوا و تأمین سلامت فرد و اجتماع و کاهش آلودگی صوتی و کاهش مصرف سوخت های فسیلی و کاهش نشر آلاینده های سمی و گازهای گلخانه ای می باشد ولی به دلیل عدم استقبال از این دوچرخه نه تنها این فواید عملی نشد بلکه ضررهای مالی نیز وارد شد.

عدم مدیریت صحیح و درست در این زمینه باعث وارد شدن خسارتی بزرگ به شهر ارومیه و بودجه آن شد، اگر این سیستم های دوچرخه به درستی مدیریت می شدند و به نوعی در قرار دادن ایستگاه های آن تنوع و سلیقه خوبی خرج می شد قطعا مردم نیز از آن به خوبی استفاده و استقبال می کردند و همچنین در این صورت هزینه هایی که بر روی این سیستم  ها سرمایه گذاری شده بود از بین نمی رفت و برای شهر ارومیه نیز بسیار مفید و موثر می شد.  

امیدواریم در اجرای چنین پروژه هایی تمامی نقاط شهر بهره مند و برخوردار باشند و به این شکل نباشد که امکانات در برخی نقاط شهر به وجود آید و نقاط دیگر محروم باشند!

                                                                                         

       

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید