23:23|دوشنبه, اردیبهشت 31 ,1403
تاریخ انتشار: 11 مرداد 1396 - 00:08
کد خبر: 6799

طرح حوزه گردشگری زرینه‌رود در شاهین‌دژ کلنگ زنی می شود

حوزه گردشگری زرینه رود به مساحت یکصد هکتار طراحی شده و اکنون مطالعات و اعتبارات لازم برای آن در دستور کار قرار داشته و زودی این طرح کلنگ زنی خواهد شد.

طرح حوزه گردشگری زرینه‌رود در شاهین‌دژ کلنگ زنی می شود

حسین عباسی، فرماندار شاهین دژ در گفت و گو با سرویس اقتصادی باریش نیوز، با پاسخ به این سوال که اخیرا استاندار آذربایجان غربی به سرمایه گذاری در شهرستان ها تاکید داشته و خواستار معرفی زمینه های سرمایه گذاری می باشد، لذا در شاهین دژ چه اقداماتی در این راستا صورت گرفته است گفت: زمینه های سرمایه گذاری در این شهرستان بسیار بوده و لازمه توجه می باشد.

وی افزود: حوزه کشاورزی و منابع دامی، یکی از ظرفیت هایی است که می توان در این حوزه سرمایه گذاری کرد، واحدهای کنسانتره  در شاهین دژ یکی از نیازمندی هایی است که سرمایه گذاران می توانند بر روی آن تمرکز نمایند.

عباسی با اشاره به این که معادن سنگ های تزئینی و نیز معادن غیر تزئینی از زمینه های سرمایه گذاری می باشد ادامه داد: مذاکراتی در خصوص ورود بخش خصوصی در این حوزه شده است؛ حوزه سنگ آهن یکی از زمینه هایی است که شاهین دژ را از نظر سنگ آهن غنی کرده است و لذا می توان برای سرمایه گذاری بخش خصوصی، به این بخش نیز توجه نمود.

وی تصریح کرد: آثار باستانی، تاریخی و گذشته شهرستان شاهین دژ بسیار بوده و به خصوص در زمینه شیشه نیز، به نوعی غنی و قابل سرمایه گذاری تلقی می شود.

عباسی با بیان این که در حوزه گردشگری هم نیازمند سرمایه گذاری قدرتمندی هستیم عنوان کرد: حوزه گردشگری زرینه رود به مساحت یکصد هکتار طراحی شده و اکنون مطالعات و اعتبارات لازم برای آن در دستور کار قرار دارد.

فرماندار شاهین دژ با اشاره به این که حوزه گردشگری زرینه رود به زودی کلنگ زنی خواهد شد گفت: این شهرستان دارای ظرفیت های بسیار و جذابی در حوزه تاریخی، گردشگری و طبیعی می باشد.

وی خاطر نشان کرد: تولید زنبور عسل در ییلاقات و کارخانه های بسته بندی عسل که سالانه بیش از 600 تا 700 تن تولید عسل با کیفیت در این شهرستان انجام می گیرد نیز زمینه خوبی برای جذب سرمایه گذار محسوب می شود.

عباسی ادامه داد: عمدتا برای صنایع وابسته به معادن و صنایع وابسته به کشاورزی، زمینه های بسیار مطلوبی برای جلب و جذب سرمایه گذار هستند، لذا با وجود چنین پتانسیل هایی، تنها نیازمندی شهرستان، در خصوص معرفی از طریق رسانه ها جذب سرمایه گذاران بخش خصوصی، داخلی و خارجی می باشد.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید