09:57|دوشنبه, اردیبهشت 31 ,1403
تاریخ انتشار: 30 خرداد 1396 - 00:10
کد خبر: 6522

شهرچای جلوه خاصی به شهر ارومیه می دهد

شهر چای می تواند در جذب توریست برای ارومیه بسیار جالب توجه و موفق باشد چرا که از یک سو در ورودی شهر قرار دارد و از سوی دیگر وجود و احداث فضای سبز و وسایل و تجهیزات دیگر خوب در این امر موثر است.

شهرچای جلوه خاصی به شهر ارومیه می دهد

به گزارش سرویس اجتماعی باریش نیوز، شهرچای ارومیه یکی از ویژه ترین و زیباترین جاذبه های گردشگری ارومیه می باشد، شهرچای که از وسط شهر ارومیه عبور می کند جلوه بسیار زیبا و خاصی را به شهر آب و آبادانی ها ارومیه می دهد، از وجود رودخانه شهرچای استفاده های بسیار مفید و موثری می توان در زمینه های فرهنگی، اجتماعی، توریستی و... انجام داد.

شهر چای جلوه ی زیبای شهر ارومیه است ولی متاسفانه در اکثر مواقع سال آب آن را می بندند و مانع از جریان زیبای آب می شوند، وجود آب است که زیبایی خاصی را به چهره شهر چای می دهد.

هر شهری نمی تواند از این نعمت بزرگ برخوردار باشد که رودخانه ای زیبا و دلنواز از میان آن عبور کند اما آیا از این جاذبه توانسته ایم به خوبی استفاده کنیم؟

وجود هر جاذبه گردشگری منوط به توجه ویژه مسئولان است، در ارومیه آن گونه که شایسته است نتوانسته ایم از وجود شهر چای استفاده کنیم، شهرچای می تواند با اندکی سرمایه گذاری و توجه بیشتر برای ارومیه بسیار مفید و موثر واقع شود.

شهر چای می تواند در جذب توریست برای ارومیه بسیار جالب توجه و موفق باشد چرا که از یک سو در ورودی شهر قرار دارد و از سوی دیگر وجود و احداث فضای سبز و وسایل و تجهیزات دیگر خوب در این امر موثر است؛ مسئولان بایستی توجه های خود را نسبت به این جاذبه ارومیه بیشتر کنند و نسبت به نوسازی تجهیزات آن اعم از تجهیزات بازی کودکان و افزایش مراکز خرید و اقتصادی از جمله اقداماتی است که می توان در این رابطه انجام داد.

از سوی دیگر بایستی جریان آب را به این رودخانه حداقل در کمترین میزان برگرداند زیرا خشک بودن رودخانه علاوه بر اینکه موجب تخریب جلوه زیبای شهر می شود بلکه باعث دوری مردم از رودخانه و عدم مراجعه جهت گردش به این مکان است؛ هم اکنون نیز وجود زباله در درون رودخانه بسیارتاثیر منفی روی دیدگاه های مردم و توریست ها نسبت رودخانه می گذارد.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید