10:14|دوشنبه, اردیبهشت 31 ,1403
تاریخ انتشار: 29 خرداد 1396 - 01:19
کد خبر: 6517

علاقه مردم ارومیه به استفاده از ماشین های شخصی از جاهای مختلفی نشات می گیرد

در شهر ارومیه مردم علاقه فراوانی به استفاده از ماشین های شخصی برای عبور و مرور دارند که این می تواند از موضوعات زیادی نشات بگیرد، یکی از دلایلی که می توان برای این عامل به زبان آورد عدم سرویس دهی خوب و مفید ناوگان حمل و نقل عمومی است.

علاقه مردم ارومیه به استفاده از ماشین های شخصی  از جاهای مختلفی نشات می گیرد

به گزارش سرویس اجتماعی باریش نیوز، ارومیه اسما جزو کلان شهرهای کشور ایران می باشد ولی در واقعیت نمی توان نام آن را کلان شهر گذاشت چرا که شهر ارومیه در مقایسه با دیگر شهرهای ایران همچون تبریز، مشهد، اصفهان و... کوچک است، ولی از نظر ترافیک و وجود ماشین در خیابان ها این شهر بعد از تهران که پایتخت ایران می باشد ولی از نظر خیابان کوچه و خیابان هرگز قابل مقایسه با تهران نیست.

ارومیه به نسبت مساحت و جمعیت خود ترافیک های بسیار سنگینی را در سطح شهر دارد بطوریکه آمار نیز نشان از پر ترافیک و ترافیک های شدید در سطح ارومیه است.

در شهر ارومیه مردم علاقه فراوانی به استفاده از ماشین های شخصی برای عبور و مرور دارند که این می تواند از موضوعات زیادی نشات بگیرد، یکی از دلایلی که می توان برای این عامل به زبان آورد عدم سرویس دهی خوب و مفید ناوگان حمل و نقل عمومی است بطوریکه  در برخی مسیرها و خیابان ها تاکسی و یا اتوبوس وجود ندارد تا مسافر را جا به جا کند و بارها مشاهده شده است که مسافر در خیابان ها منتظر تاکسی و اتوبوس هستند و دقایق زیادی از وقت خود را اتلاف شده می بینند.

از دلایل دیگر می توان به عدم وجود مسافر در ایستگاه ها و عدم رغبت مردم به منتظر بودن در ایستگاه ها و از سوی دیگر شاید هزینه های حمل و نقل برای مردم باعث عدم استفاده از سیستم حمل و نقل عمومی باشد؛ با دست دادن این مشکلات با یکدیگر باعث می شوند که مردم به سمت استفاده از ماشین های شخصی خود که هم هزینه کمتری دارد و از سوی دیگر در عدم اتلاف وقت مردم نیز دربرخی مواقع تاثیر دارد.

اما از سوی مقابل استفاده از ماشین های شخصی نیز مشکلات زیادی ایجاد می کند، اصلی ترین مشکل در این میان ایجاد ترافیک سنگین در خیابان ها و باز هم ایجاد آلودگی صوتی بیش از حد که در مقابل بیمارستان ها مشکلاتی پدید می آورند، از آن گذشته آلودگی هوا و ایجاد دودهای غلیظ نیز از دیگر مشکلات ایجاد شده است.

حالا می توان با تجهیز هر چه دبهتر ناوگان حمل و نقل و تامین همه محورها ، مسیرها و خیابان به تاکسی و اتوبوس کمی از بار ترافیکی شهر کاست و همچنین باید فرهنگ استفاده از حمل و نقل عمومی را در جامعه پیاده سازی کرد.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید