07:30|دوشنبه, اردیبهشت 31 ,1403
تاریخ انتشار: 29 خرداد 1396 - 00:23
کد خبر: 6516

با بهره برداری از برج آبگیر مشکل آبی مهاباد تا 1420 حل می شود

با توجه به مشکل تامین آب مهاباد، با بهره برداری از برج آبگیر مهاباد، مشکل آب این شهرستان تا سال  1420 حل خواهد شد.

با بهره برداری از برج آبگیر مشکل آبی مهاباد تا 1420 حل می شود

به گزارش سرویس اقتصادی باریش نیوز، رسول اکبری، مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان غربی در جلسه شورای فنی که در استانداری آذربایجان غربی برگزار شد گفت: مهاباد از شهرستان هایی می باشد که برای رفع مشکل تامین آب آن باید هم از نظر کیفی و هم از نظر کمی وارد می شدیم.

وی با اشاره به پروژه احداث برج آبگیر و خط انتقال آب خام در مهاباد از اقدامات انجام گرفته در این شهرستان می باشد افزود: این پروژه تصفیه خانه ای برای آب شرب مهاباد بوده و با هدف افزایش آبرسان و بهبود و ارتقاء کیفیت آب شهر مهاباد در حال اجرا است.

اکبری ادامه داد: اقدامات انجام شده شامل عملیات خاک برداری و سنگ برداری بیش از 12 هزار مترکعب، شمع گذاری به تعداد 70 شمع به طول یک هزار و 500 متر، عملیات آماتوربندی، قالب بندی و بتن ریزی به حجم دو هزار و 950 متر مکعب می باشد.

وی با بیان این که اجرای دو دهنه پل به طول 28 متر از نوع تیر ورق فولادی و عرشه بتنی از دیگر کارهای صرت گرفته است عنوان کرد: پیشرفت فیزیکی پروژه 72 درصد و پیشرفت ریالی 78 درصد می باشد.

اکبری خاطر نشان کرد: تکمیل این برج در کمترین زمان ممکن برای بهره برداری از تصفیه خانه در حال احداث ضرورض و از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

مدیرعامل آبفای آذربایجان غربی تصریح کرد: تصفیه خانه ای با طول 46 هزار متر مکعب و با مبلغ 45 میلیارد تومان نیز در این شهرستان کلنگ زنی شده بود که اکنون دارای 75 درصد پیشرفت فیزیکی می باشد؛ قابل ذکر است که مهاباد مشکلات بسیاری در تامین آب، برداشت آب از دیدگاه بیولوژیکی  و شیمیایی داشته و با پروژه آبگیر می توان در سه لاین آب مورد نظر را با تغییر محل آن، برداشت کنیم.

وی بیان کرد: با توجه به محدودیت های مالی، آذربایجان غربی جزء نخستین استان هایی است که توانسته از محل صندوق توسعه ملی با بهره 10 درصد بانکی برای پروژه های تامین آب ورود پیدا کند، دومین پروژه ای که از این محل منابع مالی خود را تامین کرده، پروژه آبی در شهرستان سلماس می باشد.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید