11:02|دوشنبه, اردیبهشت 31 ,1403
تاریخ انتشار: 28 خرداد 1396 - 23:28
کد خبر: 6512

مشکل آب آشامیدنی روستاهای پلدشت برطرف شد/آغاز عملیات احداث ساختمان جدید آب و فاضلاب روستایی

در این منطقه روستای چخماخلو جزو 9 روستای آن منطقه هستند که شامل روستاهایی همچون نازک علیا، نازک سفلی، گیوان و... است و آب تمامی آن ها از یک جا تامین می شود و با توجه به پتانسیل آب های زیر زمینی کمبودی وجود داشت.

مشکل آب آشامیدنی روستاهای پلدشت برطرف شد/آغاز عملیات احداث ساختمان جدید آب و فاضلاب روستایی

کاظم محمدی اقدم مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی آذربایجان غربی در گفت و گو با سرویس اجتماعی باریش نیوز در خصوص قطعی آب روستاهای ما بین پلدشت و قره ضیاالدین اظهار داشت: در این منطقه روستای چخماخلو جزو 9 روستای آن منطقه هستند که شامل روستاهایی همچون نازک علیا، نازک سفلی، گیوان و... است و آب تمامی آن ها از یک جا تامین می شود و با توجه به پتانسیل آب های زیر زمینی کمبودی وجود داشت.

وی افزود: خوشبختانه اکنون با چاهی که حفاری آن از 3 ماه پیش شروع شده بود به اتمام رسیده است، این چاه در روستای نازک علیا قرار دارد و هم اکنون 7 لیتر در ثانیه ظرفیت تولید آب آن منطقه افزایش یافته است و از چند روز پیش به بهره برداری رسیده و مشکل کمبود آب حل گردیده است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی آذربایجان غربی ادامه داد: مشکل آب آشامیدنی روستای چخماخلو علیا و سفلی که در حدود 300 خانوار هستند حل شده است ولی شب ها در حدود 5 تا 6 ساعت جریان آب قطع می باشد که این نیز با حفر چاه دیگری با همکاری شورا و دهیاری چخماخلو با وارد کردن ظرفیت این چاه به مدار کل مشکل بر طرف می شود.

محمدی اقدم خاطر نشان کرد: مشکل اصلی آن منطقه در شبکه توزیع بود که 600 متر آن در اردیبهشت ماه بر طرف و حدود 1500 متر نیز در برنامه کاری قرار دارد تا بر طرف شود.

این مقام مسئول با اشاره به موضوع ساختمان جدید شرکت آب و فاضلاب اظهار داشت: الحمدالله مجوز های لازم برای ساخت ساختمان از قسمت های ذیربط اخذ شده است؛ این ساختمان در هفت طبقه (دو طبقه زیر زمین به عنوان پارکینگ) و حدودا با 4000 مترمربع زیربنا ساخته خواهد شد؛ درحال حاضر حدود 7 متر گودبرداری شده و در این مرحله عملیات اسکلت ساختمان در حال ساخت است، بعد از اتمام با عقد قرارداد با پیمان کار واجد شرایط  به مسائل دیگر پرداخت خواهد شد.

وی افزود: محل کنونی شرکت آب و فاضلاب روستایی چه از لحاظ موقعیت و چه از لحاظ فضا پاسخگوی نیازهایمان نیست و از سوی دیگربعلت زیاد بودن تردد ارباب رجوع ترافیک سنگینی در این محل ایجاد می‌شود که این امر باعث ناراحتی همسایگان و عدم وجود جای پارک مناسب می‌شود.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان ضمن اشاره به زمان بهره برداری ساختمان جدید خاطرنشان کرد: در تلاش هستیم که در حداقل زمان این ساختمان به بهره برداری برسد، در حال حاضر عملیات ساخت آن با جدیت پیش میرود و حدود 750 متر مکعب عملیات بتن ریزی فندانسیون انجام شده است که شنبه 27ام خرداد ماه به پایان رسید؛ امیدواریم بدون مشکل و در کمترین زمان ممکن از این پروژه بهره برداری کنیم.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید