07:37|دوشنبه, اردیبهشت 31 ,1403
تاریخ انتشار: 28 خرداد 1396 - 23:08
کد خبر: 6511

نقش حوزه های علمیه اصالتا ترویج فرهنگ اسلامی می باشد

حوزه های علمیه برای رونق و نشر معارف اسلامی، دینی و قرآنی به وجود آمده اند؛ وظایف سازمانی و موجودیت حوزه های علمیه نشر فرهنگ دینی، معنوی است.

نقش حوزه های علمیه اصالتا ترویج فرهنگ اسلامی می باشد

راضیه پور حیدر، مدیر حوزه علمیه خواهران الزهرا در گفت و گو با سرویس فرهنگی باریش نیوز اظهار کرد: مبلغین حوزه علمیه الزهرا در ماه مبارک رمضان در تمامی مساجد حضور دارند، نقش حوزه های علمیه اصالتا ترویج فرهنگی اسلامی می باشد.

وی در ادامه در خصوص اینکه نقش حوزه های علمیه ترویج فرهنگ اسلامی است افزود: حوزه های علمیه برای رونق و نشر معارف اسلامی، دینی و قرآنی به وجود آمده اند؛ وظایف سازمانی و موجودیت حوزه های علمیه نشر فرهنگ دینی، معنوی است، علی الخصوص در ماه مبارک رمضان ظرفیت و پتانسیل نشر فرهنگ دینی بسیار آماده است بطوریکه میتوان گفت افرادی که در ایام غیر ماه رمضان علاقه به آشنایی و حضور در مساجد را دارند در این ماه این فرصت را درند که بتوانند در محضر مبلغین و طلبه های حاضر در مساجد باشند و آگاهی های لازم را کسب کنند.

راضیه پور حیدر اذعان کرد: برای جذب طلبه برای تحصیل در حوزه های علمیه هم از طریق رسانه ی ملی و شبکه های استانی و هم ازطریق نشریات و نصب بنر در میادین استان، اعلام در نماز جمعه، پخش تراکت و تبلیغات، دفترچه های معرفی اقدام می کنیم.

وی ادامه داد: در مقاطع مختلف سیکل، دیپلم، کارشناسی و کارشناسی ارشد اقدام به جذب می کنیم، امسال یک طرح در خصوص اینکه فارغ التحصیلان دانشگاه های رشته های مربوطه می توانند در ارشد حوزه های علمیه شرکت کنند، مطرح کردیم.

 

 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید