11:02|دوشنبه, اردیبهشت 31 ,1403
تاریخ انتشار: 28 خرداد 1396 - 02:53
کد خبر: 6507

تحریم ابزاری نیست که بر اراده ملی تاثیرگزار باشد

شریف پور گفت: بعد از برجام مقرر شده بود که تحریم ها علیه ایران حذف شود ولی اگر ما سوابق ارتباطمان با آمریکا را تحلیل کنیم به این نتیجه میرسیم که آمریکا هیچوقت با ایران صادق نبوده است.

تحریم ابزاری نیست که بر اراده ملی تاثیرگزار باشد

به گزارش سرویس سیاسی باریش نیوز، عین‌الله شریف پور نماینده مردم شهرستان ماکو صبح امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به حوزه انتخاباتی شهرستان ماکو اظهار داشت: حوزه انتخاباتی ماکو متشکل از دو حوزه اصلی و فرعی است؛ حوزه اصلی خود ماکو و حوزه های فرعی شهرستان چالدران، پلدشت و شوط می‌باشد.

وی افزود: حوزه انتخاباتی ماکو شامل 8 بخش، 452 روستا، 522 آبادی، 18 واحد دهستان، بوده و وسعت این حوزه انتخاباتی 7500 کیلومتر مربع می‌باشد.

شریف پور گفت: بر این باور هستم که عملکرد و خروجی فعالیت ها و یا ارائه خدمات و رفاه متعلق به نظام جمهوری اسلامی است؛ ما مسئولین در هر حوزه ای چه در قوه مقننه، چه در قوه قضاییه و چه در قوه مجریه واسطه ای بیش  نیستیم تا بتوانیم این نعمت ها را در اختیار مردم عزیزمان قرار دهیم.

وی ادامه داد: علی رغم اینکه بنده در کمیسون اقتصادی قرار دارم با توجه به تجارب 37 ساله ای که در قوه مجریه داشته و در پست های مختلف همچون کارشناسی، مدیریت، سیاسی و امنیتی داشته ام به تمام مسائل مربوط به منطقه، استان و ملی آگاه هستم.

نماینده مردم ماکو خاطرنشان کرد: استان ما در مقایسه با دیگر استان های مرزی امن ترین استان از چند جهت است، اول اینکه اگر به تاریخ انقلاب رجوع کنیم مرزداران ما در انجام وظیفه مرزبانی بسیار خوب و قابل قبول عمل کرده اند؛ از سوی دیگر نیرو های نظامی مستقر در منطقه از جمله سپاه، نیروی انتظامی و ارتش بعنوان نیروهای کمکی در کنار مرزبانان انجام وظیفه میکنند؛ گاها تردد هایی در مرزهای ما صورت میگیرد ارتباطی با داعش ندارد، ممکن است بعد از عبور در تله جذب داعش گرفتار شوند اما اینکه آنها را متهم کنیم که در هدف پیوستن به داعش از این مرز ها استفاده میکنند، این امر تحلیل درستی نیست.

وی تاکید کرد: آمریکای جنایتکار، انگلیس، فرانسه، با حضور نامشروع در کشور های غرب آسیا عرصه را برای معیشت مردم تنگ کرده اند و نا امنی هایی را هدفمند در این منطقه ایجاد کرده است، مردم این منطقه نیز برای اینکه بتوانند چرخ زندگیشان را بچرخانند و از بیکاری فرار کنند، از مرز های استان آذربایجان غربی به بهانه اشغال عبور می‌کنند.

شریف پور به مسائل مربوط به تحریم ها پرداخت و تصریح کرد: ایران از سال 57 همزمان با انقلاب اسلامی مورد تحریم آمریکا و غرب قرار گرفته است؛ قبل از انقلاب یکسری خرید هایی توسط رژیم سابق انجام شده بود که هنوز بعد از گذشت 38 سال اجناس و اموال ما در تصرف آمریکا هست که این تصرف از منطق وحکم قانونی به دور است؛ پس ما ایرانیان نباید از تحریم ها بهت زده بشویم که اخیرا تحریم های دیگری بر ایران اعمال شده است.

این مقام مسئول افزود: بعد از برجام مقرر شده بود که تحریم ها علیه ایران حذف شود ولی اگر ما سوابق ارتباطمان با آمریکا را تحلیل کنیم به این نتیجه میرسیم که آمریکا هیچوقت با ایران صادق نبوده است؛ تحریم ابزاری نیست که بر اراده ملی تاثیرگزار باشد.

نماینده مردم شهرستان ماکو به مناطق آزاد تجاری اشاره کرد و گفت: این مناطق در اجرای قانون ایجاد مناطق آزاد و ویژه اقتصادی ایجاده شده اند، بنده نیز عضو فراکسیون مناطق آزاد هستم و تاکنون سه بار از منطقه آزاد بازدید به عمل آورده ایم؛ قانون مناطق آزاد نیاز به باز تعریف نداشته و بسیار قانون جامعه ای است اما در اجرا قانون مناطق آزاد را از ریل خود خارج کرده اند و قطاراش به سمت هدف حرکت نمیکند، البته لازم به ذکر هست منظور من صرفا منطقه آزاد ماکو نیست بلکه تمام مناطق آزاد را عرض میکنم؛ زمانی که قطار از ریل اش خارج شد دو آسیب بوجود میآورد یکی این که که دیگر قابل حرکت نخواهد بود و آسیب دیگر این است که راه مصدود میماند.

وی مسئله اولویت را یکی از اصول اساسی و پایه هر تشکل دانست و خاطرنشان کرد: ما با ایجاد پارک و نمایشگاه و جاده و راه در ماکو مخالف نیستیم اما الویت ما تحصیل کرده های بیکار، معیشت، تشکیل زندگی و اشتغال جوانان است؛ از اولویت های ما بعد از امر اشتغال میتوان به ایجاد صنایع تبدیلی و تولیدی، پویا نمودن بستر های گردشکری و طبعیت گردی بعنوان یک منبع پایه دار، بستر سازی برای ورود تکنولوژی به منطقه آزاد، اشاره کرد.

عین‌الله شریف پور به بحث فرهنگ اشاره کرد و اضافه کرد: ما مسلمانان بخصوص ایرانیان به این اعتقاد داریم که پایه تمامی عرصه ها از جمله اقتصاد، اجتماع و حتی مسائل نظامی فرهنگ است، مقام معظم رهبری در این خصوص میفرمایند "من اولویت اولم فرهنگ است، فرهنگ پایه تمامی عرصه هاست"

وی افزود: مفهوم کلمه "آتش به اختیار" که مقام معظم رهبری بیان کرده اند به این معنا نیست که مستقیما وارد جنگ شوید، بلکه بدین معناست که پا در رکاب در تمامی عرصه ها باشید. لازم به ذکر است با توجه به اتفاقات اخیر که در گوشه کنار کشور رخ داده است و از طرفی مصوبه اخیر سنای آمریکا باید از دو قطبی بودن کشور و ایجاد تفرقه بین اقوام خودداری نماییم

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید