08:01|دوشنبه, اردیبهشت 31 ,1403
تاریخ انتشار: 28 خرداد 1396 - 00:12
کد خبر: 6500

تنها 47 درصد راه های روستایی استان آسفالت است

تنها 47 درصد از راه های روستایی استان آسفالت هستند لذا توجه به زیرساخت ها ضروری می باشد.

تنها 47 درصد راه های روستایی استان آسفالت است

به گزارش سرویس اجتماعی باریش نیوز، ابراهیم مبارک قدم، مدیرکل جدید اداره راه و شهرسازی در مراسم تودیع و معارفه این اداره گفت: صادرات و ترانزیت کالا و پشتیبانی از آن یکی از اقداماتی است که در رشد و پایداری شهرها و روستاها موثر است.

وی با اشاره به این که هرجا که زیرساخت ها تقویت شده، آن منطقه رشو و شکوفایی پیدا کرده است افزود: از ویژگی های مهم این استان، همجوار بودن با سه کشور و استفاده از این ظرفیت می باشد.

مبارک قدم ادامه داد: تکمیل شبکه جاده ای و تکمیل ریلی آغاز شده است؛ از کل جمعیت آذربایجان غربی تعداد یک میلیون و 129 هزار نفر در مناطق روستایی زندگی می کنند که توجه به آنها از مهم و اساسی است.

وی تصریح کرد: تنها 47 درصد از راه های روستایی استان آسفالت هستند لذا توجه به زیرساخت ها ضروری می باشد چراکه شاخص میانگین کشوری به لحاظ برخورداری 91 درصد بوده و استان ما بسیار پایین تر این شاخص قرار دارد.

مبارک قدم با بیان این که سه هزار هکتار بافت فرسوده و ناکارآمد در سطح استان وجود دارد عنوان کرد: تناسب بین جایگاه شهرها و اندازه شهرها مهم تلقی شده و انضباط شهری نیز برای سرزندگی شهری، کیفیت و قابلیت زندگی در آذربایجان غربی از دیگر اولویت های اداره راه و شهرسازی محسوب می شود.

مدیرکل جدید راه و شهرسازی آذربایجان غربی خاطر نشان کرد: تکمیل فضای درمانی و بیمارستان، اتمام ده هزار مسکن مهر باقی مانده در استان و افزایش ترانزیت بار و حمل و نقل، توجه به عدالت اجتماعی و تقویت بنیه های کوچک شهرها از برنامه های 4 ساله مدیریت می باشد.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید