07:30|دوشنبه, اردیبهشت 31 ,1403
تاریخ انتشار: 27 خرداد 1396 - 09:31
کد خبر: 6493

امسال پنج هزار خانوار به مرحله استقلال اقتصادی می رسند

در سال 94، چهار هزار خانواده به مرحله استقلال اقتصادی رسیدند و امسال نیز در نظر داریم پنج هزار و خانوار به این نرحله برسند.

امسال پنج هزار خانوار به مرحله استقلال اقتصادی می رسند

به گزارش سرویس اقتصادی باریش نیوز، عزیز سهندی، مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) آذربایجان غربی در جلسه شورای اداری گفت: با وجود کمیته امداد، حمایت های اجتماعی گسترش پیدا کرده است؛ در دهه 80 کمیته امداد وارد میاحث اشتغال شده و در دهه 90 توانمندی به عنوان ایستگاه و درمانگاه برای حمایت از افراد تحت پوشش صورت گرفت.

وی با اشاره به این که کمیته امداد امام خمینی (ره) در آسیب های اجتماعی نیز ایفای نقش کرده افزود: 65 هزار خانوار در سطح استان وجود دارد که اغلب مددجوی زن و جمعیت سالمند است.

سهندی ادامه داد: 80 در صد از افراد به علت فوت سرپرست، از کار افتادگی و بیماری و بی سرپرست مراجعه می کنند.

وی با اشاره به این که 365 نفر پرسنل رسمی و 294 پرسنل غیر رسمی حضور دارند عنوان کرد: تاکنون نیز 12 هزار و 794 جلسه مشاوره تشکیل شده که بر این اساس 10 درصد از مددجویان نسبت به سال مشابه کاهش داشته است.

سهندی خاطرنشان کرد: 45 درصد از مددجویان نیز بر اثر توانمند سازی خارج شده، درحالی که رنج کشوری 35 درصد می باشد.

وی با بیان این که کاهش آسیب های اجتماعی با تمرکز بر آسیب ها صورت می گیرد تصریح کرد: پرداخت های کمیته انداد به صورت الکترونیکی، افزایش سرعت و سهولت خدمات، پرداخت حقوق مددجو در نخست، بعد نیروی غیر رسمی و سپس پرداخت حقوق نیروهای رسمی از جمله اقداماتی است که انجام گرفته است.

سهندی اظهار کرد: در سال 94، چهار هزار خانواده به مرحله استقلال اقتصادی رسیدند و امسال نیز در نظر داریم پنج هزار و خانوار به این نرحله برسند.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) آذربایجان غربی با اشاره به افزایش ضریب موفقیت ها طرح ها و ارتقا کیفیت تولیدات، نظارت مستمر کارشناسان در راس برنامه های اصلی معاونت و خودکفایی استان قرار دارد بیان کرد: تعداد طرح های جاری تحت نظارت 16 هزار و 816 طرح تا پایان سال 95 است.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید