09:38|دوشنبه, اردیبهشت 31 ,1403
تاریخ انتشار: 27 خرداد 1396 - 06:11
کد خبر: 6489

ستاد احیا دریاچه ستاد مرگ دریاچه است/با ضرب و شتم دست فروشان فرهنگ آذربایجان خدشه دار می شود

در چند روز گذشته رسانه های ملی و دولتی و شبکه های مجازی دولت مردان و مسئولان ستاد احیای دریاچه ارومیه عنوان کرده اند که آب دریاچه ارومیه را احیا کرده ایم در حالی که آمار وزارت نیرو نشان می دهد در تاریخ 26 خرداد 92 ارتفاع دریاچه ارومیه 1370.96 بوده است که در 26 خرداد 1396 این رقم 1370.83 بوده است که 13 سانتی متر کاهش داشته است.

ستاد احیا دریاچه ستاد مرگ دریاچه است/با ضرب و شتم دست فروشان فرهنگ آذربایجان خدشه دار می شود

نادر قاضی پور نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با سرویس اجتماعی باریش نیوز در خصوص آمار تراز آب دریاچه ارومیه اظهار داشت: در چند روز گذشته رسانه های ملی و دولتی و شبکه های مجازی دولت مردان و مسئولان ستاد احیای دریاچه ارومیه عنوان کرده اند که آب دریاچه ارومیه را احیا کرده ایم در حالی که آمار وزارت نیرو نشان می دهد در تاریخ 26 خرداد 92 ارتفاع دریاچه ارومیه 1370.96 بوده است که در 26 خرداد 1396 این رقم 1370.83 بوده است که 13 سانتی متر کاهش داشته است؛ مسئولان با دادن این آمار کذب دنبال اثبات چه چیزی هستند؟  ستاد احیای دریاچه ارومیه ستاد مرگ دریاچه می باشد.
وی افزود: یک طرح کلان دامداری و کشاورزی ایجاد نشده است، استانداری آذربایجان غربی تلاش کرد و با جذب یک سرمایه گذار به دنبال پرورش 12 هزار راس گاومیش بودند ولی به دلیل نبود آب این کار منحل شد و تا کنون نیز هیچ توسعه ای انجام نگرفته است؛ تعطیلی سد باراندوز و نازلو نیز در این راه رخ داده است که به گفته کارشناسان با جمع شدن آب پشت این سدها و روان آب شدن آن ها به سمت دریاچه می توان در پی احیای دریاچه بود.
این مقام ادامه داد: این ستاد بدون اینکه شغل جایگزینی ارائه دهد در پی باطل کردن 3 هزار حلقه چاه آب کشاورزی است که کشاورزی و دامداری را فلج و یک میلیون نفر آدم را بیکار می کنند؛ جدا از همه این مشکلات دریاچه ارومیه را به محل فاضلاب  شهرک های صنعتی کردند باید برای حفظ جان نسل آذربایجان و جلوگیری از کشتار مردم آذربایجان باید از ریختن فاضلاب شهرک های صنعتی به دریاچه ارومیه جلوگیری شود و مسئولین باید از دادن آمار کذب به مردم خودداری کنند.
نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی در خصوص ضرب و شتم دست فروشان یاد آور شد: ضرب و شتم به هر شکلی ممنوع است و فرهنگ آذربایجان نباید با چنین کارهایی خدشه دار شوند و از آنجائیکه ما شغل مستمر ایجاد نمی کنیم و قانون درست بکار برده نمی شود و بازنشسته دوباره به کار برده می شوند، از آنجائیکه دو شغله ها را جمع نکرده ایم و همچنین وجود بیش از اندازه فارغ التحصیلان دانشگاهی، این افراد بخاطر معاش زندگی دستفروشی می کنند و قطعا همه آن ها متخلف نیستند و قریب به اتفاق آن ها از قشرهای ضعیف جامعه و تحصیل کرده هستند.
قاضی پور در رابطه با حملات تروریستی مجلس تصریح کرد: مجلس با اقتدار ادامه کار داد و هیچ گونه خللی در کار مجلس نیامد و حتی نمایندگان نیز نماز خود را در صحن علنی به پا داشتند تا بدانند که ما شجاع و نترس هستیم؛ هدف تروریست ها صحن علنی مجلس بود و به علت اینکه نتوانستند وارد صحن شوند به مردم عادی و کارمندان تیراندازی کردند و آن ها را به شهادت رساندند و این نشان می دهد که مسئولان امنیتی باید بیش از این هوشیار و بیدار باشند و ضریب امنیتی نقاط حساس را بالا ببرند.
وی در خصوص عدم وجود سرمایه گذار در استان آذربایجان غربی و ناقص ایجاد شدن پروژه ها عنوان کرد: درکل استان آذربایجان غربی یک درصد هم سرمایه گذاری دولتی وجود ندارد و سرمایه گذاری ها از طرف بخش خصوصی است؛ 4.1% جمعیت کشور در آذربایجان غربی حضور دارند ولی هفت هزارم سرمایه کشور در آذربایجان غربی وجود دارد یعنی اگر حق ما 41 تومان است 1 تومان می دهند؛  که در 4 شاخص با مشکل حاد مواجه هستیم که عبارتند از در آمد سرانه، سطح اشتغال، آموزش و پرورش و بهداشت و درمان که باید دولت در این زمینه ها کمک شایانی انجام دهد تا ارومیه بتواند به سطح و میانگین کشوری برسد، یکی از این زیر ساخت ها راه آهن ارومیه می باشد که باید در سال 1388 افتتاح می شد، در سفر هیئت دولت به آذربایجان غربی گفته شد که در اردیبهشت ماه سوت قطار به صدا در می آید ولی اگر شبانه روز تلاش کنند تا 2 سال به سختی بتوانند آن را  اتمام  و به داخل شهر برسانند .
نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در بعد وزارت علوم و دانشگاه علوم پزشکی استان ما در سیر نزولی قرار دارد بطوریکه در برخی استان ها 3 دانشگاه علوم پزشکی و در برخی نیز 2 دانشگاه علوم پزشکی وجود دارد و ما نیز با توجه به وجود ادیان مختلف و طویل بودن استان باید در خوی و میاندوآب نیز دانشگاه علوم پزشکی ایجاد کنیم.

قاضی پور تصریح کرد: برای آنکه اشتغال و در آمد سرانه را افزایش دهیم باید دولت کارخانه های بزرگی را در آذربایجان غربی احداث کند و سپس آن ها را واگذار کند؛ هم اکنون در بخش صومای برادوست و سیلوانا حتی یک کارگاه کوچک نیز برای کار وجود ندارد و مردم آن منطقه برای امرار معاش مجبورند کولبری کنند و باید برای آن ها اشتغال با حداقل حقوق کارگری ایجاد کنیم.
نماینده مجلس بیان کرد: برای اینکه بخواهیم نظام محکم و با قدرت باشد برای اشتغال مردم و افزایش سرانه درآمدی مردم تلاش کنیم؛ در استان آذربایجان غربی فارغ التحصیلان زیادی وجود دارد ولی به نسبت آن جذبی در ادارات نمی شود و برای آن بایستی بازنشستگی زود از موعود ایجاد شود تا نیروی جدید و فکر جدید وارد بازار کار شوند.
وی در خصوص وضعیت جاده ارومیه به اشنویه گفت: این جاده که به هزار چاله مشهور است، برای روکش آسفالت آن بودجه اخذ کردیم، آیا سزاوار است در نظام جمهوری اسلامی بعد از این همه سال باید این جاده ک جاده چهار بانده می شد.
این مقام در آخرین سخنان خود اظهار داشت: گلایه ای نسلت به دولت داریم چرا که چند سال است به دنبال تغییر نام فرودگاه ارومیه به فرودگاه شهید باکری هستیم ولی دولت هر بار بهانه می آورد ولی اسم فرودگاه کرمان را در یک روز به اسم آیت الله رفسنجانی تغییر دادند. آیا این ظلم در حق آذربایجان نیست؟
نادر قاضی پور در خصوص سیل دو ماه پیش نیز عنوان کرد: بعد از گذشته دو ماه از این حادثه دولت هنوز به مردم زحمت کش محمدیار و نقده که با کشاورزی امرار معاش می کنند آنگونه که شایسته است رسیدگی نکرده است.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید