06:09|دوشنبه, اردیبهشت 31 ,1403
تاریخ انتشار: 27 خرداد 1396 - 04:50
کد خبر: 6486

سیستم بانکی ما باید قوی شده و تعدادی از بانک ها ادغام شوند

مراسم افتتاح سومین شعبه بانک پارسیان در ارومیه با حضور مسئولین کشوری و شهری بانک پارسیان، مشتریان و نادر قاضی پور نماینده محترم شهرستان ارومیه برگزار شد.

 

سیستم بانکی ما باید قوی شده و تعدادی از بانک ها ادغام شوند

به گزارش سرویس اقتصادی باریش نیوز، صبح امروز مراسم افتتاح سومین شعبه بانک پارسیان در ارومیه با حضور علیرضا خلیل پور مدیر امور شعب بانک پارسیان کل کشور، مدیران تجارت الکترونیک بانک پارسیان و دیگر مسئولین کشوری و شهری این بانک، مشتریان و نادر قاضی پور نماینده محترم شهرستان ارومیه برگزار شد.

در این مراسم قاضی پور نماینده مردم ارومیه ضمن اشاره به بحث چک در نظام بانکی اظهار داشت: در نظام بانکی به جای صادر کننده چک، بانک باید متحد شده و ساز و کار جدی تر و محکم تری در این خصوص اعمال شود؛ متاسفانه امروزه هر کسی به راحتی میتواند دست چک گرفته و آنرا بی محابا خرج کند که این امر میتواند مشکلاتی را برای سیستم بانکی و قوه قضایی به وجود بیاورد.

وی افزود: من حقوقی که از مجلس شورای اسلامی میگیرم را صرف دفترم میکنم؛ نیازهای زندگی ام را با استفاده از مستقلات تامین میکنم و احتیاجی به حقوق مجلس ندارم.

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی از روند پیشرفت سیستم بانکی ابراز امیدواری کرد و گفت: سیستم بانکی ما باید قوی شده و تعدادی از بانک ها ادغام شوند، دولت باید به فکرافزایش سرمایه پایدار باشد.

وی ادامه داد: تعدادی از بانک ها شعب زیادی دارند اما به خاطر اینکه در جایی واقع شده اند که مردم به خاطر شلوغی و ترافیک بیش از حد آن منطقه حاضر نمیشوند از آن قسمت عبور کرده و از بانک استفاده کنند؛ در واقع بانک کارایی لازم را در آن منطقه ندارد.

قاضی پور به نظارت بانک مرکزی اشاره کرد و گفت: متاسفانه عدم نظارت بانک مرکزی باعث شد محصولات مالی بخصوص از شرق کشورمان خارج و با 35 درصد برگشت داده شد؛ انتظار میرود مسئولین با نظارت دقیق مانع به وجود آمدن این مشکلات شده و به اقتصاد کشور ضربه نزنند.

وی افزود: بانک پارسیان یک سهام دار و پشتیبان قوی به نام ایران خودرو را داراست، متاسفانه تعدادی افراد سود جو قصد داشتند با ایجاد کمپین عدم خرید خودرو داخلی تولید ملی را زمین بزنند؛ زمانی که من بعنوان مخالف بحث انحصاری خودروسازان ایرانی در مناظره شرکت کرده بودم، مرا به عنوان ضد شرکت سایپا و ایران خودرو میشناختند در حالیکه بنده همیشه از تولید ملی استقبال کردم؛ چرا که خودروسازان ملی نزدیک صد هزار نفر خودشان مستقیم و 600 هزار نفر بصورت غیر مستقیم اشتغال زایی کرده است.

نماینده مردم شهرستان ارومیه خاطر نشان کرد: متاسفانه اخیرا علیه بانک پارسیان شایعه ای به وجود آمده بود که باید بانک مرکزی اطلاعیه ای در این مورد صادر می کرد که این اتفاق نیافتاد همچنین سازمان حفاظتی کل کشور، وزارت اطلاعات، معاون اقتصادی سپاه باید با خاطیان برخورد کنند؛ ملت با هزاران مشقت پولهایشان را برای روز مبادا، پیری، ازدواج و موضوعات این چنینی جمع می کنند لذا ما باید اعتماد مردم را به نظام بانکی جلب کنیم.

 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید