07:30|دوشنبه, اردیبهشت 31 ,1403
تاریخ انتشار: 27 خرداد 1396 - 02:10
کد خبر: 6485

ماه رمضان؛ فصل رونق گرانفروشی

در ایام ماه مبارک رمضان باید با اتخاذ تدابیر سازنده و اعمال نظارت صحیح از بروز تنش های قیمتی پیشگیری شود.

ماه رمضان؛ فصل رونق گرانفروشی

به گزارش سرویس اقتصادی باریش نیوز، با فرا رسیدن ماه مبارک رمضان و افزایش تقاضا در بازار مصرف، شاهد سوء استفاده سودجویان از این ایام هستیم و قیمت برخی از اقلام ضروری در عرض چند روز تا 20 درصد افزایش یافته است.

هرچند مسئولین اصرار دارند نرخ تورم 10 درصد است لکن افزایش مداوم قیمت محصولاتی همچون گوشت، مرغ، حبوبات، شکر و... خلاف این ادعا را ثابت می‌کند و در حال حاضر قیمت‌ها در کف بازار با یکدیگر همخوانی ندارند.

ادامه‌ی این روند قطعا نارضایتی مردم را به همراه خواهد داشت و لازم است هرچه سریع‌تر متولیان امر کنترل بازار را در دست گیرند تا عده‌ای با سوءاستفاده از دوران پسا انتخابات و سرگرمی مسئولین، دست‌شان را در جیب مردم نکنند.

در این خصوص جعفر صادق اسکندری مدیرکل صنعت و معدن و تجارت آذربایجان غربی در گفت و گو با سرویس اقتصادی باریش نیوز اظهار داشت: واحد‌های صنفی و بسته بندی در عرضه محصولات با قیمت مصوب با ما همکاری لازم را دارند و قوانین را رعایت میکنند.

وی افزود: در صورت مشاهده هر گونه تخلف همکاران ما در گروه های مختلف آماده رسیدگی به شکایات مردم هستند از جمله اکیب ثابت رسیدگی به شکایات که در سازمان صنعت و معدن و تجارت قرار دارند و مردم عزیز میتوانند از طریق شماره تلفن 124 شکایات خود را صبح و عصر حتی در ایام تعطیل مطرح نمایند.

مدیرکل صنعت و معدن و تجارت آذربایجان غربی خاطرنشان کرد: رسیدگی به شکایان مردمی در کمتر از یک روز با حضور در محل صورت میگیرد، البته تشکیل پرونده از روند خاص برخوردار است و ممکن است چند روزی به طول انجامد.

وی در خصوص بازرسی های موردی گفت: از آغاز ماه مبارک رمضان همکاران ما به صورت گروه های ویژه هم در مرکز استان و هم در شهرستانها در قالب بازرسی های صنفی از کالاهایی که بیشتر مردم با آنها سر و کار دارند مثل نان، شکر، حبوبات، لبتیات، سبزیجات، میوه ها و ... در سطح شهر و میدان میوه و تره بار مستقر هستند به بازرسی های موردی می پردازند که در صورت تخلف با آنها برخورد شده و پرونده آنها به تعزیرات خکومتی ارسال میگردد.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید