10:14|دوشنبه, اردیبهشت 31 ,1403
تاریخ انتشار: 27 خرداد 1396 - 00:11
کد خبر: 6483

حضرت علی (ع) جامع اخلاقیات بودند

ما باید زندگی حضرت علی (ع) الگوی زندگی و برنامه های اخلاقی خود قرار دهیم تا حداقل بتوانیم به مانند امیرالمومین(ع) باشیم.

حضرت علی (ع) جامع اخلاقیات بودند

حجت الاسلام والمسلمین حسن دوستی، کارشناس مسائل مذهبی در گفت و گو با سرویس فرهنگی باریش نیوز ضمن عرض تسلیت شهادت امیرالمونین علی (ع) در خصوص عظمت حضرت علی(ع) گفت: مهمترین شخصیتی که میتوان مطرح کرد به طبع اینکه پیامبر از طرف خداوند معرفی می شود امام نیز باید از طرف خداوند متعال معرفی شود، امام باید از نظر مقام علمی، تقوا، روحی و روانی از همه بالاتر باشد تا برای دیگران منبع رجوع باشد، که حضرت علی(ع) از هر لحاظ در مقام و منظلت بالایی قرار داشتند.

وی اذعان کرد: لذا در خصوص مقام و عظمت حضرت علی(ع) نه تنها دانشمندان شیعه و اهل سنت بلکه اشخاص و دانشمندان غیر مسلمان نیز در مورد بزرگی امام علی(ع) با شگفتی تمام حرف میزنند.

وی ادامه داد: هیچ کس توان معرفی شخصیت حضرت علی (ع) را نخواهد داشت، شهید این روزها، حضرت علی (ع) جامع اخلاقیات بودند؛ ما بزگترین عبرتی که می توانیم از تاریخ و زندگی مولاعلی (ع)  بگیریم این است که ایشان را الگوی زندگی، الگوی انتخاب و اصول قرار دهیم.

حجت الاسلام والمسلمین حسن دوستی در پایان تاکید کرد: ما باید زندگی حضرت علی (ع) الگوی زندگی و برنامه های اخلاقی خود قرار دهیم تا حداقل بتوانیم به مانند امیرالمومین(ع) باشیم که مورد رضای خداوند و پیامبر اکرم(ص) باشیم.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید