12:59|پنجشنبه, اردیبهشت 20 ,1403
تاریخ انتشار: 23 خرداد 1396 - 23:20
کد خبر: 6463

میدان ولایت فقیه؛ معضلی که برای بهتر شدن توجه مسئولان را می طلبد

دلیل نگاه متفاوت به این میدان ولایت فقیه، پر اهمیت بودن آن و معضلاتی است که در آن متمرکز شده اند و توجه مسئولان را بیشتر از قبل می طلبد.

میدان ولایت فقیه؛ معضلی که برای بهتر شدن توجه مسئولان را می طلبد

به گزارش سرویس اجتماعی باریش نیوز، اورمیه از جمله کلانشهرهایی است که اگر قدمی در آن بردارید متوجه کوچه ها، خیابان ها و میدان های قدیمی آن می شوید؛ کما اینکه چندسالی است اسامی قدیمی نیز به جایگاه های اصلی خود برگشته و بهتر می توان متوجه قدیمی بودن شهر شد.

یکی از میدان هایی که سابقه ای قدیمی نیز دارد، میدان ولایت فقیه می باشد که در زبان عام، مردم این شهر به آن "مرکز" می گویند چراکه در میدان مذکور در مرکز شهر واقع شده است؛ این قسمت از شهر جایی است که اکثر ماسمات از جمله راهپیمایی ها از آن آغاز می شود.

این میدان از جمله مکان هایی است که طرح های بسیاری برای آن در نظر گرفته و اجرا می شود، دلیل نگاه متفاوت به این میدان ولایت فقیه، پر اهمیت بودن آن و معضلاتی است که در آن متمرکز شده اند و توجه مسئولان را بیشتر از قبل می طلبد.

یکی از این معضلات امنیت اخلاقی است که بیشتر از هرچیزی مورد توجه قرار می گیرد، اگر بخواهیم برای این موضوع مثلالی زده شود باید به انتظار مسافران و خانواده هایی اشاره کرد که در راه اتوبوس و تاکسی می ایستند و به خاطر نبود اخلاق در برخی از افراد و ارازل و اوباش عذاب می کشند، لذا باید به این اشاره کرد که این میدان به دلیل چنین مسئله هایی جایگاه مناسبی برای ایستگاه های اتوبوس نیست.

وجود فضای نامناسب از جمله زباله های کنار ایستگاه ها و عابر پیاده، شغل های کاذب، دلالی، دستفروشی، تکدی گری و برخی از این شغل ها نیز چهره نامطلوبی به این میدان بخشیده است،

فروش دارو به دست افراد به صورت دستفروشی، فروش انواع مواد مخدر نیز از جمله مسئله هایی است که سبب می شود تا مردم زیادی راه خود را برای رسیدن به مقصد طولانی کنند ولی از این مکان عبور نکنند لذا این که این قسمت از شهر از مهم ترین مکان هایی است که باید امنیت، آرامش و رفاه در آن برقرار باشد.

یکی از شغل هایی که سبب شده بوی نامطبوعی از آن قسمت به مشام رسد فروش انواع پرنده و حیواناتی است که واقعا محل نامناسبی برای خود برگزیده اند و می طلبد که مسئولان اهمیت بیشتری به آ<ن دهند و مکانی جدا از شهر برای فروش چنین حیواناتی در نظر بگیرد.

به طور کلی مدیران شهری باید نسبت به موضوع میدان ولایت فقیه توجه بسیاری کنند و هرچه زودتر طرح ها و اقدامات لازم را برای این قسمت از شهر انجام دهند و رضایت مردمی را نیز بیشتر از قبل جلب کنند چراکه مردم انتظار بیشتری نسبت به اتفاق چنین موضوعاتی در سطح شهر دارند.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید