11:33|پنجشنبه, اردیبهشت 20 ,1403
تاریخ انتشار: 22 خرداد 1396 - 00:59
کد خبر: 6452

حضرت علی (ع) و حمزه سیدالشهدا در جنگ بدر خوش درخشیدند

حدود 950 نفر از قریش با ادوات جنگی از مکه خارج شدند و پیامبر (ص) نیز می خواستند خارج از شهر به جنگ بپردازند و نمی خواستند این جنگ به داخل شهر وارد شود لذا پیامبر (ص) با 313 نفر از اصحاب خود از مدینه حرکت کردند تا به اصطلاح در منطقه ای که به بدر معروف بود با دشمنان جنگیدند.

حضرت علی (ع) و حمزه سیدالشهدا در جنگ بدر خوش درخشیدند

حجت الاسلام والمسلمین حاج جواد مجتهد شبستری نماینده مردم آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری در گفت و گو با سرویس فرهنگی باریش نیوز در خصوص جنگ بدر اظهار داشت: یکی از حوادث مهم تاریخ اسلام که در سال دوم هجری و روز هفدهم ماه رمضان پیش آمد غزوه بدر بود که پیامبر گرامی اسلام حضرت محمد (ص) فرمودند که حدود 950 نفر از قریش با ادوات جنگی از مکه خارج شدند و پیامبر (ص) نیز می خواستند خارج از شهر به جنگ بپردازند و نمی خواستند این جنگ به داخل شهر وارد شود لذا پیامبر (ص) با 313 نفر از اصحاب خود از مدینه حرکت کردند تا به اصطلاح در منطقه ای که به بدر معروف بود با دشمنان جنگیدند.

وی ادامه داد: در این جنگ شخصیت هایی مانند حمزه سید الشهدا عموی پیامبر و همچنین حضرت علی (ع) خوش درخشیدند و توانستند عده زیادی از کفار قریش را بکشند و به خاک بندازند.

شبستری افزود: در این جنگ پیامبر اکرم (ص) از خداوند متعال تقاضای مدد خواست چرا که کفار جمعیتی 3 برابری نسبت به یاران پیامبر داشتند ولی در حدود 5 هزار ملکه به داد مسلمانان رسیدند و حدود 36 نفر از پهلوانان های قریش را به درک واصل کردند و زمانی که سر ابوجهل را به نزد حضرت محمد (ص) بردند ایشان سجده شکر به جا آوردند.

شبستری نماینده مردم آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: کافران بعد از دیدن شکست پا به فرار گذاشتند که مسلمانان نیز با پیگیری آن ها حدود 70 نفر از آن ها را اسیر کردند.

این مقام در خصوص درس و عبرتی که می توان از این حادثه گرفت اظهار داشت: با اینکه مسلمانان نفرات بسیار کمتری از کفار داشتند و اسلام نیز آن زمان از قدرت کافی برخوردار نبود ولی مسلمانان با ایمان و توکل به خدای متعال در این جبهه به پیروزی رسیدند و هر زمان که مسلمانان دچار خود بزرگ بینی می شدند شکست می خوردند و باید بدانیم انسان باید در هر کاری از خداوند متعال طلب کمک کند.

 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید