18:45|پنجشنبه, اردیبهشت 20 ,1403
تاریخ انتشار: 22 خرداد 1396 - 00:51
کد خبر: 6451

احداث زیرساخت های فرهنگی در مناطق کم برخوردار اولویت شورای شهر است

ادامه فعالیت زیرساخت های فرهنگی از جمله احداث سالن های ورزشی، احداث خانه بهداشت، احداث فرهنگسرا در اولویت مناطق حاشیه نشین و نیمه برخوردار مد نظر گرفته شده است.

احداث زیرساخت های فرهنگی در مناطق کم برخوردار اولویت شورای شهر است

عادل فتاحی، عضو فعلی شورای شهر ارومیه در گفت و گو با سرویس سیاسی باریش نیوز با پاسخ به سوال خبرنگار باریش در رابطه با این که بیشترین رای در هر دوره از انتخابات از مناطق کم برخوردار جمع آوری می شود، در این باره چه اقداماتی انجام داده اید گفت: در همه نقاط دنیا به نحوی بحث حاشیه نشینی و مناطق نیمه برخوردار وجود دارد، به طبع آن، شهر ارومیه نیز در مناظقی از شهر به علت مهاجرت و هر دلیل دیگری مناطق نیمه برخورداری دارد.

وی افزود:در آن ها وضعیت ساخت و ساز ساختمان ها، مشخصات فنی ساختمان ها، رعایت آیین نامه زلزله و چنین مواردی کمتر رعایت شده و اکثر این مناطق به صورت قول نامه بوده و ساختمان های آن به صورت ریزدانه و بدون راه دسترسی می باشد.

فتاحی با اشاره به این که هدف از چنین مناطق این است که از همه امکانات شهری برخوردار باشند ادامه داد: از طریق آن ها برابر آمار و اطلاعات وزارت کشور حدود 11 میلیون نفر از جمعیت ایران در چنین مناطقی زندگی می کنند، علی رغم همه محدودیت ها، در چند سال گذشته در شورای سوم و چهارم شهر ارومیه کارهای بسیاری در این مورد انجام شده است.

عضو فعلی شورای شهر ارومیه خاطرنشان کرد: کم تر مناطقی وجود دارد که امکانات جدول، گاز، فاضلاب، آب و برق برای آن ها رسیده نشده باشد؛ اکنون در فکر تدارک زیرساخت های فرهنگی، احداث پارک ها، سالن های ورزشی و چنین زیرساخت هایی که حداقل زندگی را برای شهروندان تامین نمایند هستیم.

وی عنوان با بیان این که همانطور که ذکر شد حضور این قشر از مردم در انتخابات خیلی بیشتر از مناطق دیگر است تصریح کرد: می طلبد که برای این مردم که در صحنه بوده و برای مسائل مشارکت اجتماعی شرکت فعاله دارند، مسئولان و مدیران شهری در جهت رفع دغدغه ها و مشکلات این شهروندان حداکثر حکومت را برای ارائه زیرساخت های مختلف به آن ها داشته باشند.

فتاحی تصریح کرد: ولی می توان به این اشاره کرد که در چهار سال گذشته شورای شهر اسلامی کارهای چشمگیری را برای مناطق نیمه برخوردار انجام داده است و برای ادامه فعالیت احداث سالن های ورزشی، احداث خانه بهداشت، احداث فرهنگسرا در اولویت چنین مناطقی مد نظر گرفته شده است.

وی افزود: به غیر از مناطق مذکور شهر ارومیه با توجه به توسعه ای که دارد چند روستا در محدوده شهر دارند که باز مسئولان شهری در شورای شهر بایستی در جهت تغییر چهره روستایی از جمله روستای طرزیلو، دیزج سیاوش، علی کومی، حصار، ارواج و دیگاله روستاهایی هستند که به دلیل توسعه به محدوده شهر آمده و باید در آینده نزدیک شدیدا چهره روستا از این مناطق حذف شده و از امکانات شهری استفاده کنند.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید